ביה"ד: עוזרת היועמ"ש ברשות שדות התעופה לא הופלתה בקביעת דרגתה

דחה את תביעתה של עו"ד תמר טורג'מן, שטענה כי הופלתה משום שהמעמד שנקבע לתפקידה ברשות שדות התעופה - ראש מדור - נמוך מהמעמד שנקבע לתפקידים בהם מכהנים יתר עוזרי הסמנכ"לים - ראש מחלקה

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה את תביעת עו"ד תמר טורג'מן, עוזרת היועץ המשפטי ברשות שדות התעופה (רש"ת), שטענה כי הופלתה משום שהמעמד שנקבע לתפקידה - ראש מדור - נמוך מהמעמד שנקבע לתפקידים בהם מכהנים יתר עוזרי הסמנכ"לים - ראש מחלקה.

השופט אילן איטח קבע כי טענותיה של טורג'מן כאילו הופלתה בניגוד לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה בשל היותה אישה הן "לא הגונות", מאחר שבחקירתה הנגדית חזרה בה מהן.

כן התקבלה טענת רש"ת, שיוצגה על-ידי עו"ד אפרת דויטש, לפיה הרשות פעלה כדין ובסמכות, וכי החלטתה להעניק מעמד של ראש מדור לתפקיד בו זכתה טורג'מן במכרז היא החלטה מושכלת, שנבעה ממדיניות רש"ת לצמצם עלויות כוח-אדם ותקנים הנקבעים למשרות.

נקבע כי רש"ת לא הפרה את חוק שכר שווה לעובד ולעובדת, משום שהעובדה שמעמד התפקיד בו מכהנת טורג'מן נקבע עוד בטרם פרסום המכרז, שוללת את הטענה לפיה היותה אישה היווה שיקול בקביעת דרגתה.

השופט הוסיף כי אמנם טורג'מן הוכיחה כי המעמד שנקבע למשרתה נמוך מהמעמד שנקבע למשרות בהן מכהנים עוזרי סמנכ"לים אחרים, אולם רש"ת הרימה את הנטל להוכיח שקיימים שיקולים עניינים לשוני זה (שינוי המדיניות וצמצום תקנים למשרות חדשות).

טורג'מן חויבה ב-7,500 שקל הוצאות. (עב' 8860/06).