העיתון הבריטי "דיילי טלגרף": גורמי ביטחון ישראלים פועלים באיראן נגד תוכנית הגרעין

כמו כן מדווח העיתון כי גורמים בישראל אישרו כי ממשלו החדש של ברק אובמה לא יאשר תקיפה אווירית באיראן, ועל כן נדחית כל פעולה צבאית ישירה העלולה להביא למלחמה כוללת

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

העיתון הבריטי דיילי טלגרף מדווח הבוקר (ג') כי גורמי ביטחון ישראלים פועלים באיראן נגד תוכנית הגרעין. העיתון מצטט מומחים זרים שטוענים כי ישראל מתנקשת באישים הקשורים לפרויקט הגרעין, ומפעילה חברות קש וסוכנים כפולים כתחליף לפגיעה צבאית ישירה בפרויקט הגרעין האיראני.

לדברי בכיר לשעבר ב-CIA, מטרתה של ישראל היא לעכב את פעולת הגרעין עד למציאת פתרון סביר אחר, "זו מדיניות טובה מפעולה צבאית שטומנת בחובה סכנות נוספות", אמר הגורם.

כמו כן, מדווח העיתון כי גורמים בישראל אישרו כי ממשלו החדש של ברק אובמה לא יאשר תקיפה אווירית באיראן, ועל כן נדחית כל פעולה צבאית ישירה, העלולה להביא למלחמה כוללת.

שר הביטחון אהוד ברק אמר אתמול בשיחה עם פורום סגל הפיקוד הכללי של צה"ל כי "בלי ספק, נשק גרעיני באיראן הוא איום מרכזי על כל סדר עולמי אפשרי". באותו הפורום אמר הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי כי "שנת 2009 צריכה להיות שנה עם מוכנות מרבית לאתגרים ביטחוניים באם נידרש להם".