הירשזון: "למסע השיסוי שאני עובר בעיתונות אין אח ורע"; השופטת: "אינך חריג ממקרים אחרים"

(עדכון) - "ידיעות אחרונות" פירסם הבוקר את "רשימת הקניות" של הירשזון ; בנסיעה לניו-יורק ב-2001 רכש שר האוצר לשעבר ביגוד בדיזל ב-8,133 ש', בוויקטוריה סיקרט ב-1,715 ש', בארמני ב-3,500 ש' ובגוצ'י ב-1,750 ש'

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נמשכה היום (ג') עדותו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, בפרשת המעילה בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל). בפתח הדיון שוב עסקו הצדדים בתקשורת. "אני כבר כלב זקן, בן למעלה מ-60, ועוד לא ראיתי מסע כזה כמו שיש בעיתונות. זו שפיכת דם", אמר הסניגור, עו"ד יעקב וינרוט, ופנה לשופטת: "כל שאלה של גברתי מופיעה כחריצה והופכת לכותרות ענק באותיות של דם. זה בלתי נסבל, ואם לא תהיה ברירה נטען להגנה מן הצדק".

השופטת ברכה אופיר-תום הציעה לווינרוט לקחת ממנה את העיתון כדי שלא תקרא אותו. אז שב הירשזון עצמו לתקוף את התקשורת. "אני יושב בבית המשפט ומשיב על כל שאלה ושאלה, ואני לא מספר על מה שאני עובר - לא בריאותית ולא אישית. למסע השיסוי שאני עובר בעיתונות אין אח ורע ואין לו שום קשר למשפט, העיקר לשפוך את דמי. קשה לי, קשה לי, קשה לי עם זה".

זכות הציבור לדעת

השופטת השיבה לו: "אני זוכרת מסעות בעיתונים נגד נאשמים אחרים, ולצערנו אני לא רואה שזה חריג בהרבה ממקרים אחרים". היא פנתה להירשזון ואמרה: "היום יש בעיה כלל-עולמית עם גבולות התקשורת. התקשורת צריכה לדעת את גבולותיה, ואני מקווה שהיא תצמצם את זעקותיה היום, אבל אתה לא חריג".

וינרוט התערב וטען כי מדובר במקרה חריג שבארה"ב היה מביא לביטול המשפט. "זה לא נושא כל-כך פשוט", השיבה אופיר-תום להירשזון. "יש עימות כואב בין שתי זכויות מתנגשות - זכות הציבור לדעת לעומת הזכות שלך לפרטיות. הגבולות צריכים להיקבע, אבל אתה לא חריג".

אחר-כך המשיכה חקירתו הנגדית של הירשזון על-ידי התובע, עו"ד אלי שורץ-שואף, שהטיח בהירשזון: "אחרים חטאו בשבילך כשלא היה להם אינטרס". הירשזון השיב כי לא אילץ אף עובד לעשות עבורו דבר. "לא אני יזמתי את הרעיון של העברת כספי הפיצויים במזומן, ולכן לא כפיתי על אף אחד לעשות משהו", אמר שר האוצר לשעבר.

בהמשך נשאל מדוע נרשמו התרופות שלו על-שם השליח של הע"ל, שלמה ארואס. "לא אני ביקשתי ממנו", השיב הירשזון, "אבל הוא לא אמר שאינו רוצה". אבל מי יכול לומר לך לא", הקשה התובע. "היית שליט-העל בהע"ל. נשמע לך הגיוני שירשמו את התרופות על-שם השליח, בגלל שזה לא נוח ליו"ר? האם זו לא חצר ביזנטית שעשו בה מה שבא לך?". הירשזון השיב: "זו לא חצר ביזנטית. ארואס העריך אותי ועשה לי כטובה שליחות פרטית פעם-פעמיים".

גם היום עימת התובע את הירשזון עם קלטות מחקירותיו במשטרה. "הצגת את עצמך כאיש הגון שלא קיבל מעטפות כסף, וכעת מתברר שכן. האם זה אומר שכן שדדת את הקופה הציבורית", שאל התובע. הירשזון השיב: "אני לא שודד הקופה הציבורית, קיבלתי את מה שמגיע לי".

"רשימת הקניות" של הירשזון

בתוך כך, העיתון "ידיעות אחרונות" פירסם הבוקר את "רשימת הקניות" של השר לשעבר אברהם הירשזון. כך, למשל, בנסיעה לניו-יורק בשנת 2001 רכש שר האוצר לשעבר העומד לדין בימים אלה ביגוד בדיזל ב-8,133 שקל, בוויקטוריה סיקרט ב-1,715 שקל, בארמני ב-3,500 שקל ובגוצ'י ב-1,750 שקל.

העיתון מדווח כי בתביעה הציג עורך הדין אלי שוורץ-שואף מהפרקליטות תדפיסי כרטיס אשראי של השר לשעבר - בהם הוצאות של עשרות אלפי שקלים.

מפירוט השנים 1998-2005 עולה כי הירשזון נסע, החל מאוקטובר 1999, כל חודשיים לחו"ל - בין השאר לוושינגטון, ניו-יורק, ברצלונה, ציריך, שיקגו, פריז וקאן.

בציריך, למשל, לן השר לשעבר במלון סבוי שמחירו כ-5,000 שקל ללילה. בפריז השר הוציא באחת מטיסותיו 27 אלף שקל בחנות בגדי היוקרה ורסאצ'ה. עוד מציין העיתון כי בשנת 2006 הוציא הירשזון בחנות המתמחה בפירות ים בז'נווה סכום של 12 אלף שקל.