נביעות: "אין לדעת מתי הייצור יחודש, ואם לא בימים הקרובים - ניקלע לחוסר באספקת מים"

מי עדן: "מחסור במוצרים בנקודות המכירה ואצל לקוחותינו יורגש בימים הקרובים" ; מעריכה כי הכנסותיה מפעילות המים בישראל ל-2008 עומדות על כ-420 מיליון שקל ומהוות כ-30% מכלל ההכנסות

אחרי שהודיעה אתמול (ב') כי היא מפסיקה את ייצור המים המינרליים, פירסמה היום (ג') נביעות הבהרה לבורסה, בעקבות פנייתה של רשות ניירות ערך, ובה פירטה את ההשלכות העתידיות של הפסקת הייצור על פעילותה ועל עסקיה.

"המגזר היחיד שבו פועלת החברה והמקור היחיד להכנסותיה, הוא בייצור מים מינרליים ומשקאות המבוססים על מים מינרליים, כאשר מעין עין זהב (המעין שבדיקות האיכות של מימיו סטו מתקן האיכות - מ.י) הוא מקור המים היחידי המשמש את החברה לשאיבת מים מינרליים לייצור מוצריה, והמפעל בקרית שמונה הוא המפעל היחיד של החברה. כיום, אין בידי החברה פתרונות חלופיים לפגיעה מתמשכת באיכות המים של המעיין", נכתב בהודעה.

החברה חזרה והבהירה כי חידוש הייצור מותנה בחזרת תוצאות הבדיקות לסטנדרט המקובל. "אין ביכולת החברה להעריך בשלב זה את המועד בו תוצאות הבדיקות יחזרו לתקנן, ולאור זאת אין ביכולתה להעריך את ההשפעה שתהיה להשעיית השאיבה והייצור על תוצאות פעילותה".

עפ"י ההודעה, נביעות נוהגת להחזיק מלאי מוצרי מים מינרליים בבקבוקים, מוכנים לשיווק ולהפצה, לתקופה של 72 שעות ומעלה. לצרכנים מספקת החברה את כדי המים למתקנים תוך 48 שעות ממועד הייצור - במדיניות "time to market". לפיכך אין בידיה יתרות מלאי גבוהות של מוצרים גמורים במחסניה. עם זאת, נביעות הדגישה כי בנקודות השיווק קיים מלאי, וכי החל משלשום (א') נקטה משנה זהירות וסיפקה ללקוחות הברים הביתיים כמות מצומצמת מהרגיל של כדים. מדיניות זו, לדבריה, מתאפשרת לאור העובדה כי כדים מסופקים ללקוחות המגזר פעם ב-28 ימים. ההשלכה של כך היא כי עם חזרה לייצור סדיר, החברה תיאלץ להגביר את קצב אספקת הכדים לקוחות שקיבלו כמות קטנה מהכמות שהזמינו.

עם זאת, החברה העריכה כי אם הייצור לא יחודש בימים הקרובים, היא תיקלע למצב של חוסר באספקת מוצרים ללקוחות עד לחידוש הייצור. החברה הדגישה כי עקב רכישה והתקנה של קווי ייצור חדשים במפעל בשנה האחרונה, היא אינה רואה קושי באספקת הביקושים לשוק לאחר החזרה לייצור סדיר.

בדומה לאתמול, נביעות הדגישה שוב כי כל המוצרים הנמצאים בנקודות שיווק או בבתי לקוחותיה תקינים וראויים ובטוחים לשימוש, לאחר שעמדו בכל בדיקות האיכות הנדרשות.

מי עדן: יורגש מחסור במוצרים בימים הקרובים

גם מי עדן דיווחה היום לבורסה על ההשלכות הצפויות. עקב הפסקת הייצור, כתבה החברה, היא צופה כי יורגש מחסור במוצריה בנקודות המכירה ואצל לקוחותיה בימים הקרובים.

"בשלב זה, אין בידי החברה להעריך את ההשפעה שתהיה להפסקת פעילות הייצור של המים על תוצאות פעילות החברה", נכתב. להערכת החברה, הכנסותיה מפעילות המים בישראל ל-2008 עומדות על כ-420 מיליון שקל, שלהערכתה מהוות כ-30% מסך הכנסותיה.