האוצר מצפה ליצירת 10,000 מקומות עבודה בשנה לאחר שהקצה כ-300 מיליון שקל לתחום התעסוקה

זאת במסגרת תכנית ההאצה שפורסמה בנובמבר ; הטיפול במחנק האשראי באמצעות קרנות הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים וכן קרנות המנוף יסייעו לחברות במשק לצלוח את המשבר ובכך יסייעו לשמר את מקום עבודתם של אלפי עובדים

משרד האוצר פירסם הערב (ב') כי הקצה כ-300 מיליון שקל לתחום התעסוקה במסגרת תכנית ההאצה שהוצגה ב-19 בנובמבר 2008 לחיזוק שוק העבודה נוכח המשבר הגלובלי.

ההשקעה בתשתיות במסגרת התכנית צפויה לייצר כ-10,000 מקומות עבודה בשנה.

האוצר אומר כי הטיפול במחנק האשראי באמצעות קרנות הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים וכן קרנות המנוף יסייעו לחברות במשק לצלוח את המשבר ובכך יסייעו לשמר את מקום עבודתם של אלפי עובדים.

לצד תכנית ההאצה, גובשו יחד עם משרדי התמ"ת, הרווחה, המוסד לביטוח הלאומי, בנק ישראל והמועצה לכלכלה במשרד רה"מ, מספר צעדים נוספים שמטרתם להקל על המעסיקים והעובדים לצלוח את המשבר הכלכלי. בין השאר מדובר על הרחבת הזכאות לדמי אבטלה, סיוע למפעלים הנמצאים בהאטה ועוד.

לצד תכנית ההאצה, גובשו באוצר יחד עם משרדי התמ"ת, הרווחה, המוסד לביטוח הלאומי, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ, מספר צעדים נוספים:

סבסוד הוצאות נסיעה למקומות עבודה מרוחקים הוקצו לשירות התעסוקה לשם כך כ- 3 מיליון שקל.

עידוד השתלבות עובדים ישראלים בתחום הסיעוד תוכנית זו תופעל החל מה-1 באפריל 2009

עידוד ישראלים להקמת עסקים קטנים ותמרוץ השתלבות בעבודה בשכר נמוך יותר האוצר מציין כי נדרש לקדם את שני הנושאים הללו באמצעות תיקוני חקיקה בכנסת.

סיוע למפעלים בהאטה זמנית נמצא בהדברות מול המעסיקים.

הקלות בזכאות לדמי אבטלה קיים נוסח הסכם להפעלת הוראת שעה בנושא, ממתין לאישור סופי של הביטוח הלאומי.