לראשונה מאז שנות ה-30': גרמניה בדרך להלאים בנק - מרקל חתמה על טיוטה להלאמת היפו

הטיוטה תאפשר לקנצלרית לרכוש מניות של "בנקים חיוניים" - ובכללם בנק המשכנתאות הגרמני ; מניית הבנק מזנקת ב-40.2% בפרנקפורט

לראשונה מאז שנות ה-30', גרמניה בדרך להלאים בנק - מרקל חתמה על טיוטה להלאמת חברת האחזקות בהיפו נדל"ן . מניית הבנק עולה בבורסה בפרנקפורט ב-40.2%, נכון לשעת הכנת הידיעה, כך ששווי הבנק בבורסה מסתכם ב-360.95 מיליון אירו.

הטיוטה תאפשר לקנצלרית לרכוש מניות של "בנקים חיוניים" - ובכללם בנק המשכנתאות הגרמני. כתב ההרשאה יכלול סעיף המאפשר למדינה לרכוש ממניותיו של הבנק רק במקרים קיצוניים, וזאת על מנת למנוע חששות של משקיעים זרים מפני השקעות בגרמניה. נזכיר, כי מאז הזרמת ההון של המדינה לבנק ב-25 ספטמבר צנחה המניה ב-92%.

וולפגנג גרק, נשיא המרכז הפיננסי במחוז בוואריה אשר ממוקם במינכן, אמר בתגובה לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי "הממשלה מנסה לעשות את המיטב על מנת להימנע מהתווית של הלאמה, מחשש פן תואשם במתקפה על המגזר הפרטי". לדבריו, "החקיקה מאששת את העובדות, לפיהן הבנק מתקיים הודות להחייאה של כספי משלמי המסים - ערימות של כסף - ואפילו אם מדובר בנחמה מועטה עבור בעלי המניות, מדובר בצעד חד-פעמי והכרחי".

על פי כתב הטיוטה, על כל צעד שכזה - השתלטות על הבנק בידי הממשלה - לצאת לפועל לפני ה-30 ביוני. באם יאושר, החוק יהיה תקף עד ה-31 באוקטובר, לאחר מועד הבחירות הפדראליות בגרמניה, שיתקיימו ב-27 בספטמבר. כן כוללת הטיוטה זכות סירוב ראשונה לבעלי המניות הקיימים לרכישת מניותיהם בידי המדינה. אישור הזרמת הון בידי המדינה דורשת רוב רגיל של 50% ומניה נוספת מהרוב המיוחד, הנוכחי - של 75%.

Hypo Real Estate HoldingHypo Real Estate Holding