בקשה לתביעה ייצוגית נגד סלקום: מפרה הבטחה לזיכוי בגין החלפת מכשיר

לטענת התובע, החברה משכנעת לקוחות לרכוש מכשירים חדשים או לשדרג מכשירים ישנים תוך הבטחה לזיכוי מלא או חלקי - אך בפועל רבים אינם מקבלים את הזיכוי המובטח בשל מעשי הטעיה ומצגי-שווא של סלקום

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 16.2 מיליון שקל נגד סלקום , בטענה לגביית כספים שלא כדין מלקוחותיה. נטען כי סלקום מפרה הבטחה להעניק זיכוי ללקוחות במקרה של רכישת מכשיר חדש או שדרוג מכשיר ישן.

לטענת התובע, עו"ד שרון דבורה, החברה משכנעת את ציבור לקוחותיה לרכוש מכשירי טלפון חדשים או לשדרג מכשירים ישנים, תוך שהיא מבטיחה להם זיכוי מלא או חלקי בגין רכישת המכשיר החדש. כדי לקבל את הזיכוי, על הלקוח להגיע לסכום חיוב מסוים.

לטענת התובע, בפועל רבים מלקוחות סלקום אינם זוכים לקבל את הזיכוי המובטח, בשל מעשי הטעיה ומצגי-שווא של סלקום בשני מישורים.

על-פי התביעה, במישור הראשון מפנה סלקום את לקוחותיה לשירות כוכבית 444 כדי לברר מהו סכום החיוב והאם סכום זה יזכה אותם בקבלת הזיכוי - ואולם בפועל בשירות זה נמסר מידע שגוי ולא רלוונטי; במישור השני סלקום מטעה את לקוחותיה בכך שהיא מוסרת להם מידע שגוי באשר לסכום החיוב אליו עליהם להגיע כדי לקבל את הזיכוי המובטח.

טרם התקבלה תגובת סלקום. (ת.א. 1204/09).