הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1%; ירחיב את הזרמת הכספים לשוק הפתוח

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] ה-BOJ מסר גם כי במארס הקרוב הוא יתחיל לרכוש מבנקים מסחריים אחזקות שלהם באג"ח קונצרניות, בעלות דירוג כושר פירעון של "A" ומעלה, בהיקף טריליון ין.

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הותיר היום (ה') את הריבית על כנה, ברמה של 0.1%, ואמר כי הוא ירחיב את הזרמת הכספים בשוק הפתוח, יאריך את המועד האחרון בתוכנית ההלוואות המיוחדת שלו וירחיב אמצעים אחרים להזרקת הון לכלכלה היפנית, המתכווצת בקצב מהיר פי 3 מכלכלת ארה"ב.

ה-BOJ אמר כי בנוסף, במארס הקרוב הוא יתחיל לרכוש מבנקים מסחריים אחזקות שלהם באג"ח קונצרניות, בעלות דירוג כושר פירעון של "A" ומעלה, בהיקף טריליון ין. כל זאת כדי לעודד את פעילות ההלוואות לחברות יפניות.

חברי הבנק אמרו כי התנאים "הורעו בצורה משמעותית" וצפויים להמשיך ולהתדרדר בעתיד לבוא. עוד הם אמרו כי מדד המחירים לצרכן צפוי לעבור לטריטוריה השלילית עד האביב, אך יתחזק במחצית השנייה של 2009, כאשר הכלכלה תחל להתאושש. עם זאת, הבנק הזהיר כי רמת אי הוודאות היא גבוהה, ולכן אין הוא בטוח בתוצאה זו.

נציין כי 3 טריליון ין כבר נמשכו מהבנק המרכזי במסגרת תוכנית מתן ההלוואות המיוחדת, המאפשרת למוסדות פיננסיים לקבל הלוואות בריבית נמוכה, ע"י שימוש באג"ח ובניירות ערך שהונפקו ע"י חברות אחרות, כעירבונות. המועד האחרון לתוכנית ההלוואות המיוחדת של הבנק יוארך מסוף מארס לסוף ספטמבר