קואליציה של משקיעים אמריקנים שמה חברות כמו אקסון מובייל תחת "רשימת אזהרה אקלימית"

"כאשר חברה, הפועלת בענף בו שיעורי הפליטה הם מהגבוהים ביותר, לא חושבת על הדרך בה תטפל בסוגיית האקלים ואיכות הסביבה, היא מניפה דגל אדום למשקיעים"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

קואליציה של משקיעים אמריקנים שמה 9 חברות, כולל אקסון מובייל , תחת "רשימת אזהרה אקלימית" - רשימה שחורה של חברות שהפעילות הסביבתית המזהמת שלהן יכולה להביא לשינוי אקלימי.

זאת, בטענה שהיכולת התחרותית של החברות הללו, לטווח ארוך, יכולה להפגע, בגלל שהן לא פועלות בסוגיית שינוי האקלים. "כאשר חברה, הפועלת בענף בו שיעורי הפליטה הם מהגבוהים ביותר, לא חושבת על הדרך בה תטפל בסוגיית האקלים ואיכות הסביבה, היא מניפה דגל אדום למשקיעים", אמרה מינדי לובר, נשיאת הקואליציה.

לובר אמרה כי החברות הללו מתמהמהות בנקיטת צעדים לגבי שינוי האקלים, למרות שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתכנן להסדיר את נושא פליטת גזי החממה, להם מיוחסת התחממות הגלובלית. "חברות שמפספסות את המגמה הזו, מכינות עצמן לכשלון בכלכלת המאה ה-21".

הקואליציה, הקרויה Ceres, אשר המשקיעים המוסדיים החברים בה מנהלים נכסים בשווי מצטבר של 1.9 טריליון דולר, אמרה שהחברות מפגרות אחרי מתחרותיהן, שכבר נקטו צעדים, כוללים מעבר לאנרגיות מתחדשות.

הקואליציה אמרה עוד כי אקסון מובייל לא נענית מזה כעשור לבקשותיהם של משקיעים לדון באסטרטגיות לנוכח הביקוש הצומח למקורות מגוונים לאנרגיה נקייה. מאקסון מובייל נמסר כי הם דוחים את הביקורת הזו, וכי החברה משקיעה בהפחתת פליטה.