דלק נדל"ן במו"מ למכירת מלון מרידיאן חיפה לפתאל ב-90 מיליון שקל

מרידיאן בחיפה ממוקם למרגלות הכרמל על חוף הים וכולל 120 חדרי מלון ומנוהל מאז 2001 על ידי פתאל

איש העסקים יצחק תשובה ודוד פתאל בעלי רשת המלונות פתאל ממשיכים לעשות עסקים ביחד, אולם הפעם מדובר במו"מ לרכישת מלון מדלק נדל"ן הציבורית של תשובה ולא מהחברה הפרטית שלו אלעד מלונות, כך נודע ל"גלובס".

קבוצת פתאל מנהלת מו"מ לרכישת מלון מרידיאן בחיפה מקבוצת דלק נדל"ן בניהולו של איליק רוז'נסקי תמורת 90 מיליון שקל. מרידיאן בחיפה ממוקם למרגלות הכרמל על חוף הים וכולל 120 חדרי מלון ומנוהל מאז 2001 על ידי פתאל.

רשת מלונות פתאל מנהלת כיום שני בתי מלון בצפון הארץ - גולדן טוליפ קלאב בטבריה וטוליפ אין בצפון הכנרת. במידה והעסקה תיסגר, זה יהיה המלון הראשון בצפון שעובר לבעלות הרשת.

בכך ממשיכה דלק נדל"ן במגמת מימוש הנכסים שלה בתקופה האחרונה. בין השאר מכרה בינואר השנה לבנק דיסקונט את בניין המשרדים בית הרצל ברחוב הרצל בדרום תל אביב, תמורת 42 מיליון שקל.

בחודש שעבר השלימה החברה הבת הזרה DGRE את מכירת אחזקותיה בבנין משרדים בשטוקהולם, שבדיה, כשחלקה במכירה עמד על כ-78 מיליון שקל.

במידה והעסקה תושלם, פתאל צפויה לרכוש את הזכויות מחברות חוף הכרמל, חברות בנות של דלק נדל"ן, אולם המו"מ מתנהל אך ורק לגבי חדרי המלון.

חברות חוף הכרמל מחזיקה לצד המלון גם במקרקעין עם זכויות בנייה לכ-740 דירות (בשטח עיקרי של 64 אלף מ"ר נטו) על פני שטח של כ-30 דונם וכן שני בניינים הכוללים 474 יחידות דיור בגדלים שונים בשטח עיקרי של 41 אלף מ"ר ושטחים מסחריים כולל אולמות אירועים ומרכזי ספורט וטיפולים.

דלק נדל"ן השלימה רק לפני כשנה את רכישת מלוא החזקותיהן של שותפותיה במלון. קודם לכן החזיקה החברה ב-17.34% מהמניות בלבד.

באוגוסט 2008 השלימה רשת פתאל רכישת 2 מלונות באילת מחברת אלעד מלונות הפרטית של תשובה ב-195 מיליון שקל. בשני המלונות, גולדן טוליפ קלאב וגולדן טוליפ פריווילג' 529 חדרים.

בשנה שקדמה לרכישה שופצו שני המלונות ושודרגו בעלות של יותר מ-50 מיליון שקל.

בשבוע שעבר פורסם כי מתנהלים מגעים בין אלעד מלונות ובין רשת פתאל גם ביחס למכירת מלון גולדן טוליפ (לשעבר הילטון באר שבע) בן ה-250 חדרים סביב שווי של 100 מיליון שקל. מדלק נדל"ן ומרשת פתאל לא נמסרה תגובה.