יוצאים מהקיפאון: מקורות השלימה גיוס של 650 מיליון שקל באג"ח

להנפקה נרשמו ביקושי יתר של כמיליארד שקל והיא נעשתה בריבית של 4%-5% בלבד ; בשבוע האחרון הושלמו בהצלחה גם הנפקות האג"ח של בנק המזרחי, חברת החשמל וגזית גלוב

שוק ההנפקות ממשיך לצאת מהקיפאון של החודשים האחרונים. חברת המים הממשלתית, מקורות, השלימה היום גיוס הון בהיקף של 650 מיליון שקל, באמצעות הנפקת אג"ח למשקיעים מוסדיים.

בתחילה תכננה מקורות לגייס סכום של כ-300 מיליון שקל, אולם עקב ביקושי יתר של כמיליארד שקל, היא החליטה להרחיב את ההנפקה. הסדרות שיורחבו הן שתי סדרות אג"ח צמודות מדד, שהונפקו על ידי החברה בשנת 2006 וזכו לדירוג המקסימאלי של AAA, עם אופק דירוג יציב.

סדרת האג"ח בעלת המח"מ של 7 שנים הורחבה בריבית נמוכה מאוד של 4.2% בלבד. הסדרה השנייה, בעלת מח"מ של 12.7 שנה, הורחבה בריבית של 5%. בהמשך לגיוסים קודמים, רוב הרוכשות בהנפקה היו חברות ביטוח, וביניהן הראל, כלל ביטוח ומנורה.

את הגיוס הובילו מנכ"ל מקורות, עידו רוזוליו, וסמנכ"ל הכספים, אבי גפן, באמצעות החתמים פועלים אי.בי.אי ולאומי ושות' ואיפקס חיתום.

רוזוליו ציין כי הריבית שהושגה הייתה נמוכה מריבית המקסימום שנקבעה בהנפקה. לדבריו, התמורה מהגיוס תשמש לפירעון חוב של החברה ומימון השקעות לפיתוח משק המים.

הצלחת ההנפקה של מקורות, שהסתיימה כאמור בריבית נמוכה במיוחד של 4%-5%, היא סימן נוסף להתעוררות השוק, לאחר שבשבוע האחרון הושלמו בהצלחה הנפקות אג"ח של בנק המזרחי, חברת החשמל וגזית גלוב, בהיקף כולל של יותר ממיליארד שקל.

גם חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, צפויה לגייס 400-500 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בשבועות הקרובים, ולקראת ההנפקה מעלות אף העלתה את דירוג החברה ל-AA פלוס.

מקורות שומרת מזה כ-6 שנים ברציפות על דירוג אשראי של AAA ובמהלך תקופה זו היא גייסה למעלה מ-4 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח למוסדיים.

יו"ר מקורות, אלי רונן, ציין כי היציבות בדירוג האשראי לאורך השנים מעידה על האיתנות הפיננסית של החברה. לדבריו, צעדי ההתייעלות שעברה מקורות בשנים האחרונות וכן יכולתה הטכנולוגית הגבוהה תרמו לחיזוק האמון בה.