האם תרו בכל זאת תימכר לסאן? מנהליהן נפגשו בגישור רם כספי

מלבד דיליפ שנגבי ובארי לויט, השתתף בפגישה גם נציג קרן פרנקלין-טמפלטון, המחזיקה 13.1% בתרו ; הכוונה היא להגיע לפשרה שתאפשר את השלמת רכישתה של תרו, באמצעות פיצוי נוסף לבעלי מניותיה

בית המשפט העליון אמנם הורה לחברות התרופות סאן ותרו לנסות ולהגיע להסדר פשרה במאבק השליטה המתנהל ביניהן, מאז ביטול ההסכם למיזוגן במאי אשתקד, אבל עד כה נראה שהצדדים ממלאים אחר הנחיה זו אך ורק כדי לצאת ידי חובה. שני הצדדים הציעו הצעות פשרה, עם פערים גבוהים ביניהן, ושני הניצים המרכזיים - יו"ר ובעל השליטה בתרו, בארי לויט, ומנכ"ל סאן דיליפ שנגבי - החליפו, כהרגלם, מכתבים עוקצניים שהוגשו גם לעיון המשקיעים והעיתונות, אך משא ומתן של ממש לא נערך.

אלא שהיום הסתמנה תפנית מפתיעה במאבק השליטה. ל"גלובס" נודע כי לויט ושנגבי עצמם הגיעו לארץ במיוחד מארה"ב ומהודו, ונפגשו היום כדי לדון ברצינות על הצעת פשרה שתאפשר את מכירת החברה, בגישורו של לא אחר מעורך הדין רם כספי. הפגישה גם נערכה במשרדו של כספי. בין הצדדים מתנהלים מגעים רציניים והם אינם מדברים מן הפה ולחוץ. הפערים ההתחלתיים בין הצדדים היו גדולים, נזכיר - בינואר הציעה סאן לבצע את הרכישה לפי מחיר של 9.5 דולר למניה, ואילו לויט הציע למכור בתמורה ל-15 דולר למניה.

לישיבה זו קדמו ישיבות גישור שקיים עו"ד כספי בנפרד עם כל אחד מהצדדים בסכסוך. בישיבה זו, לראשונה, נפגשו כל הגורמים בניסיון להגיע להסכמה. המטרה היא להגיע היום לפשרה שתאפשר את השלמת רכישתה של החברה החיפאית הוותיקה בידי סאן ההודית, באמצעות פיצוי נוסף לבעלי המניות הקיימים.

מו"מ דיסקרטי במקום מכתבים

פרט לזהותו המפתיעה של המגשר, נודע ל"גלובס" על משתתף נוסף בפגישה - בכיר בהנהלה האירופית של קרן ההשקעות האמריקנית פרנקלין-טמפלטון. כזכור, טמפלטון היא בעלת אחזקות בתרו, עם 13.1% ממניותיה. במהלך השנה שבין החתימה על הסכם המיזוג במאי 2007, ועד לביטולו אשתקד, נאבקה טמפלטון בעיקשות כנגד מכירת החברה במחיר עליו סוכם, ואף גררה את שני הצדדים לבית המשפט בניסיון לכפות את ביטול המיזוג. טמפלטון היא משקיע פיננסי, ואין ספק כי במחיר אחר הקרן תשמח למכור את אחזקותיה בחברה.

פרט לבכירים שהגיעו לכאן מחו"ל, השתתפו בפגישה עורכי-הדין של הצדדים: מטעם תרו, דייויד שפירא ממשרד יגאל ארנון, ורלי לשם ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, המייצג את סאן ההודית. כן השתתף עו"ד גורי סביר ממשרד גורניצקי, מטעמה של טמפלטון.

ההסכם למכירת תרו לסאן ההודית נחתם לפני קרוב לשנתיים, לאחר שחברת הגנריקה החיפאית עמדה בפני חדלות פירעון. בעלי השליטה בתרו - לויט ובני משפחתו - גם חתמו על הסכם נפרד עם סאן, המקנה לה את הזכות לרכוש את חלקם בחברה לפי אותו מחיר במידה שהמיזוג לא יצא אל הפועל.

במאי 2008 הכריז דירקטוריון תרו על ביטול העסקה, ומאז נפתח מאבק השליטה הנוכחי. סאן דורשת לממש את ההסכם לרכישת השליטה מידי משפחת לויט, ואילו תרו נחלצה להגנת בעלי השליטה הנוכחיים למניעת המהלך.

מאז שבית המשפט העליון הנחה את הצדדים לנסות ולהגיע לפשרה, הספיקה סאן להציע להעלות את המחיר בעסקה מ-7.75 דולר ל-9.5 דולר, ואילו לויט הציע לסאן לרכוש את החברה לפי מחיר של 15 דולר. בסאן כינו את הצעתו "קנטרנית ומופרכת", בעוד לויט כתב כי "ניהול מו"מ באמצעות הודעות לעיתונות, לא נראה כנוסחה להצלחה".

האם ניהול מו"מ דיסקרטי במשרדו של עורך הדין כספי, יכול להתברר כנוסחה להצלחה אשר לה מייחלים משקיעי תרו? אין ספק כי הסיכויים לכך גדולים בהשוואה לחליפת המכתבים העוקצנית שנוהלה עד כה.