אקסלנס: "עכשיו הברוניצקים פחות לחוצים לממש אחזקות באורמת"

גיל דטנר, אנליסט מבית ההשקעות, מעריך: "שינוי תנאי ההלוואה מפחית את הסיכון בטווח הקצר, שבני הזוג יממשו חלק מאחזקתם כדי לעמוד בתנאים של ההלוואה, אך רומז שאין לזוג דרך ברורה להחזיר את החוב"

שינוי תנאי ההלוואה של בני הזוג ברוניצקי לבנק הפועלים , מוריד מהם את הלחץ לממש את אחזקותיהם בטווח הקצר על-מנת לעמוד בהחזרי ההלוואה, כך מעריכים באקסלנס.

כזכור, בסוף שנת 2007 לקחו בני הזוג ברוניצקי הלוואה שנאמדת בכ-150 מיליון דולר, ורכשו 7.6% ממניות אורמת על מנת להיוותר בעלי השליטה בחברה, וזאת על רקע איסוף מניות וניסיון השתלטות עוינת של חברת גזית.

בני הזוג שיעבדו אז 21% ממניות אורמת שנמצאו בידיהם לטובת בנק הפועלים, נותן ההלוואה, וכפי שפרסמנו השבוע ב"גלובס", במסגרת שינוי תנאי ההלוואה, שועבדו הפעם כל מניותיהם בחברה.

גיל דטנר, אנליסט מבית ההשקעות אקסלנס, מעריך כי "שינוי תנאי ההלוואה מפחית את הסיכון בטווח הקצר שבני הזוג יממשו חלק מאחזקתם כדי לעמוד בתנאים של ההלוואה, אך רומז שאין לזוג דרך ברורה להחזיר את החוב.

לפיכך, עדיין יש סיכוי גבוה שבני הזוג ברוניצקי ייאלצו למכור מניות בעתיד כדי להחזיר את החוב, ולכן ההסכם החדש עם הפועלים לא מסיר את ה-Overhang בטווח הארוך".

באקסלנס נותרים עם דעה חיובית בנוגע לחברת אורמת, בשל היציבות והשקיפות הגבוהה של הכנסותיה, ולאור חבילת התמריצים שאושרה לאחרונה בארצות הברית, שמשפרת באופן מהותי את סביבת העסקים של החברה.

ביום רביעי הקרוב צפויה אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת תעשיות ונסחרת בוול סטריט, לפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי של שנת 2008.