אסיפת בעלי המניות של אלדין אישרה את המיזוג עם קרן וקטור: השלמתו צפויה בסוף מארס

על פי הסכם המיזוג, יקבלו בעלי המניות של אלדין 11.5 דולר למניה ; על אלדין לשמור על הון חוזר מינימלי של 13.5 מיליון דולר ועל יתרות מזומנים ושווי מזומנים של 7 מיליון דולר

אסיפת בעלי המניות של אלדין שהתקיימה הבוקר אישרה את המיזוג עם קרן ההון הפרטי וקטור שרכשה אותה. השלמתו של המיזוג צפויה בסוף מארס, אז תימחק המניה מהמסחר בתל-אביב ובנאסד"ק. יו"ר ומנכ"ל אלדין הוא ינקי מרגלית, שייסד אותה לפני למעלה מ-20 שנה עם אחיו, דני, לאחר שהשניים השתחררו מהצבא. וקטור, כזכור, רכשה את מתחרתה של אלדין, SafeNet, בתחילת 2008 תמורת כ-635 מיליון דולר.

על פי הסכם המיזוג, יקבלו בעלי המניות של חברת אבטחת המידע הישראלית 11.5 דולר למניה, בהתאם להסכם המיזוג מה-12 שנחתם ב-12 בינואר, ושגזר לאלדין שווי-שוק כולל של 160 מיליון שקל. שווי השוק של החברה ברשימת ה-Global Select של הנאסד"ק הוא 151.14 מיליון דולר - כך שנכון להיום מגלמת ההצעה פרמיה של 5.9% בלבד. אלדין נסחרת גם בבורסה בתל-אביב, שם היא נמנית עם מדדי ת"א-100 והתל-טק 15. משער הפתיחה בבוקרו של יום המיזוג ועד אתמול בנעילה טיפסה המניה ב-17.4%.

על אלדין, שהקומה ב-1985 והונפקה בנאסד"ק ב-1993, לשמור על הון חוזר (ההפרש בין נכסים שוטפים להתחייבויות שוטפות, א"ו) מינימלי של 13.5 מיליון דולר ועל יתרות מזומנים ושווי מזומנים של 7 מיליון דולר. הרכישה תבוצע באמצעות חברת האחזקות ג'זמין שבבעלותה המלאה של קרן וקטור. בקופתה של אלדין נכון לסוף הרבעון השלישי 8.8 מיליון דולר.עוד עולה מתוצאות האסיפה, כי הרכישה כפופה לאישור הממונה על הגבלים עסקיים בישראל ובגרמניה ופקיעת תקופת המתנה.

נזכיר, כי הרכישה לוותה במאבק שליטה, שבמהלכו העלתה קרן וקטור את מחיר ההצעה, ולבסוף הורידה אותו למחיר נמוך יותר מההצעה הראשונית. ב-7 באוגוסט הודיעה הקרן לראשונה כי הגיעה לאחזקה של 9.1% בחברה. כמעט שבועיים מאוחר יותר, חשפה הקרן מסן פרנסיסקו הצעה לרכוש את אלדין לפי 13 דולר למניה (180 מיליון דולר), או 125-135 מיליון דולר רק עבור חטיבת ה-DRM (ניהול זכויות דיגיטליות של תוכנה). תחום הפעילות הנוסף של אלדין הוא אימות מבוסס USB ושערי אינטרנט מאובטחים.

דירקטוריון אלדין, כידוע, דחה את ההצעות של וקטור, וזו העלתה את אחזקתה בהדרגה. כך למשל, הגיעה קרן ההון הפרטי לאחזקה של 14% ב-12 בסטפמבר, לעומת 13.3% (דאז) של ינקי מרגלית. פריצת דרך הושגה ב-28 בספטמבר, כשהקרן הסכימה לבטל את האסיפה הכללית של בעלי המניות שיזמה ולדון במשותף עם בעלי השליטה כיצד להגדיל את הערך לבעלי מניות החברה. ב-15 באוקטובר וקטור הגדילה הצעתה: 14.5 דולר למניית אלדין, מה שגזר לה בזמנו שווי כולל של 208 מיליון דולר.

אלדיןאלדין