הוויזה עלתה ביוקר: 300 אלף דולר קנס למארגני טורניר דובאי

זאת עקב הסירוב לאפשר את כניסתה של שחר פאר לאיחוד האמירויות ; פאר עצמה תפוצה ב-44,250 דולר בגין אי השתתפותה בטורניר, ובנוסף ב-130 נקודות דירוג ; זהו הקנס הגבוה אי-פעם שמפעיל ה-WTA על טורניר בסבב

מארגני טורניר דובאי נקנסו ב-300 אלף דולר בידי התאחדות טניס הנשים העולמית (WTA) בעקבות סירובם להסדיר ויזה לטניסאית שחר פאר. בהודעה רשמית של ה-WTA נמסר שפאר תפוצה גם ב-44,250 דולר בגין אי השתתפותה בטורניר השבוע באיחוד האמירויות. אנה לנה גרונפלד, שהיתה אמורה לשתף פעולה עם פאר בטורניר הזוגות, תפוצה ב-7,950 דולר. יתר הקנס - כ-250 אלף דולר - ייתרם על ידי ה-WTA לצדקה. זהו הקנס הגבה ביותר שהטיל ה-WTA אי פעם על טורניר בסבב.

הפיצוי לשתי הטניסאיות חושב על פי ההכנסות הממוצעות של כל אחת מהן לטורניר ב-2008. מלבד הפיצוי הכספי, פאר תפוצה גם ב-130 נקודות דירוג - סכום הנקודות שהיתה צריכה להגן עליו מהשבוע המקביל בשנה שעברה, אז הגיעה לחצי הגמר בטורניר ממפיס.

"הפעולה שנקטנו נועדה לפצות על העוול שנעשה לשחר פאר, שהיתה קורבן לחוסר צדק ואפליה מצד איחוד האמירויות", אמר נשיא ה-WTA, לארי סקוט.

ה-WTA הודיע כי הוא משאיר את הטורניר בתוכנית המשחקים של 2010, אבל העמיד מספר תנאים. בין היתר יידרשו המארגנים לאפשר כניסה לאיחוד האמירויות לכל שחקן שירשם לטורניר, כולל שחקנים שירשמו למוקדמות, וידרשו להנפיק ויזות לכל השחקנים שמונה שבועות לפני תחילת הטורניר.

הארגון גם הודיע כי שחר פאר תוכל להשתתף בטורניר בדובאי בשנה הבאה ולהיכנס אליו באופן ישיר, ללא מוקדמות, גם אם דירוגה באותה תקופה יהיה נמוך מתחת לסף הכניסה לטורניר.

רוצה לקרוא את גלעד בלום ב"גלובס"? הירשם להתראות וניוזלטר הספורט שלנו