הקיצוץ במסים בהיקף 282 מיליארד דולר יוצא לדרך בארה"ב

המהלך הוא חלק מתוכנית התמריצים של אובמה, והיעד הוא "לשים עוד דולרים בכיסי האמריקנים ולהתניע את הכלכלה ע"י עידוד הצריכה הפרטית ; פול ווקלר, נשיא ה'פד' לשעבר: המיתון והמשבר הנוכחי רק יתגברו בקצב המהיר מזה של "השפל הגדול"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הורה לאוצר האמריקני להחל את תוכנית הקיצוץ במסים ל-95% המאוכלוסיה, שהגה בתוכנית התמריצים שלו בהיקף 787 מיליארד הדולר, כצעד ראשון שבתקווה יעורר את הכלכלה האמריקנית המגמגמת במיתון.

תוכנית הקיצוץ במסים הינה בהיקף של 282 מיליארד דולר, והיעד הוא "לשים עוד דולרים בכיסי האמריקנים ולהתניע את הכלכלה ע"י עידוד הצריכה הפרטית". לדבריו.

"אני שמח להודיע כי הבוקר (שבת) משרד האוצר החל להורות לעובדיו לקצץ בשיעורי המסים שמשלמים האזרחים", אמר אובמה בתוכנית הרדיו השבועית שלו. "עד תחילת אפריל, כל משפחה תקבל לפחות 65 דולר נוספים בכל חודש כתוצאה מהמהלך". אמר.

אובמה ציין כי במבט על ההיסטוריה האמריקנית, אף תוכנית לקיצוץ במסים לא הופעלה כל-כך מהר, ונגעה למספר רב כזה של אמריקנים בשוק העבודה. על רקע עשרות אלפי האזרחים שאיבדו את עבודתם במשבר הנוכחי, אובמה שם בראש מעייניו את המאבק באבטלה שפוגעת בכלכלה האמריקנית, והכיר בכך כי הצלחה או כישלון בשיקומה - תגדיר את נשיאותו.

הודעתו של אובמה באה יום לאחר שאחד מיועציו הכלכליים הבכירים - פול ווקלר, שהיה גם נשיא הפדרל ריזרב בעבר, העריך כי המיתון והמשבר הנוכחי רק יתגברו בקצב המהיר מזה של "השפל הגדול" בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

מאז כניסתו לנשיאות, אובמה שאף להראות לציבור האמריקני, כי הממשל נוקט את כל הפעולות האפשריות כדי לסייע לכלכלה. בין השאר, להילחם בעיקולי הבתים מאמריקנים שלא יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא, לסייע לבנקים העומדים בפני קריסה ובכך לגרום להם לתת עוד אשראי לצרכנים, ולסייע כמובן לתעשיית הרכב הקורסת, שבה עובדים עשרות אלפי אמריקנים.

עם זאת, אמר אובמה, "חשוב ככל שיהיה אישורה של תוכנית התמריצים בקונגרס ובסנאט, זהו רק צעד ראשון בדרך ארוכה ומפותלת של שיקום הכלכלה". "היא לא תהיה קלה, השביל יהיה רצוף במכשולים להתגבר עליהם, אך אני סמוך ובטוח כי העם האמריקני הוא איתן מספיק כדי לעמוד בה". אמר הנשיא.