קנצלר גרמניה לשעבר: "השואה היא עובדה היסטורית, ואין שום היגיון להכחיש את הפשע הזה שאין דומה לו"

כך אמר היום גרהארד שרודר, המבקר באיראן ; שרודר אמר את הדברים כביקורת על נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד, שהכחיש לא פעם את השואה ; "איראן צריכה לקחת אחריות ולכבד את חוקי העולם אם היא רוצה להיחשב כמעצמה באזור"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"השואה היא עובדה היסטורית ואין שום היגיון להכחיש את הפשע הזה שאין דומה לו" - כך אמר היום (שבת) קנצלר גרמניה לשעבר, גרהארד שרודר, המבקר באיראן. שרודר אמר את הדברים כביקורת על נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד, שהכחיש לא פעם את השואה.

"איראן צריכה לקחת אחריות ולכבד את חוקי העולם אם היא רוצה להילקח בחשבון כמעצמה באזור", אמר שרדר שהגיע לטהרן ביום חמישי לביקור לא רשמי של ארבעה ימים. הקנצלר לשעבר גם ביקר את הקו הנוקשה של איראן שמסרבת להכיר בישראל מאז המהפכה האיסלמית ב-1979.

בתגובה לדברי שרודר אמר יו"ר בית הנבחרים האיראני מוחמד נאהבנדיאן כי "אסור לשכוח את הטבח שביצעה ישראל ברצועת עזה, וכי יש לגנות אותה על כך".

מאז עלה לשלטון בשנת 2005 עורר אחמדיניג'אד את כעס העולם כאשר אמר לא פעם כי השואה היא רק מיתוס ואף כינה את ישראל גידול סרטני במזרח התיכון. אחמדיניג'אד גינה לעיתים קרובות את ישראל והמערב אמר כי נושא השואה הוקצן יתר על המידה על מנת להשפיע על ארצות הברית ובריטניה לאחר מלחמת העולם השנייה.