לבקשת רשות ההגבלים: דנקנר ועזריאלי דחו למחר את קיום התנאים למכירת קניון גבעתיים

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר נבדקה העסקה ע"י הממונה על ההגבלים, שביקשה ארכה משני הצדדים - והשלמת העסקה נדחתה ; בדר"כ נדרשת הרשות להוציא בדיקת נתונים בדבר השפעת העסקה על התחרות בענף

בהמשך לפרסום ב"גלובס", בדבר המכירה של קניון גבעתיים ע"י נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי - לקבוצת עזריאלי שבראשות דוד עזריאלי, תמורת 795 מיליון שקל, הודיעו היום (א') החברות, כי המועד לקיום התנאים המתלים לעסקה נדחה פעם נוספת ע"י שני הצדדים עד מחר - ה-23 בפברואר.

ביום ראשון שעבר, הצדדים דחו את המועד לקיום תנאים מתלים לעסקה, עד ליום שישי שעבר, ה-20 בפברואר.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר היה נושא העסקה עדיין בבדיקה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, וכי רשות ההגבלים העסקיים ביקשה ארכה משני הצדדים המעורבים בעסקה. כבדרך כלל נדרשה הרשות להוציא בדיקת נתונים בדבר השפעת העסקה על התחרות בענף.

גורם ברשות הסביר כי בדיקה כזו לוקחת זמן ולא ניתן לערוך אותה מהיום למחר וכי הרשות נזקקה לזמן נוסף. ברשות מקווים להשלים את הבדיקה בקרוב. בדרך כלל עורכת הרשות בדיקה שכוללת נתונים מעבר לאלו שמגיעים אליה מהצדדים המעורבים בעסקה. הרשות פונה המקרים רבים גם לבנקים ולגופים אחרים שעשויים להיות מושפעים ומנסה לקבל מהם תמונת מצב. הרשות דרשה לזמן ארוך יותר על מנת לקיים את הבדיקה המקרה הנוכחי.

נזכיר כי שנתיים וחצי אחרי שרכש 100% ממנו - נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, הודיע בחודש שעבר על מכירת הקניון, עסקה ששיקפה לו תשואה של 7.5%. אי.די.בי מחזיקה בקניון באמצעות חברת נכסים ובניין (50%) וכלל ביטוח (50%). לאחר משא-ומתן אינטנסיבי שנמשך 3 ימים, חתמו שני הצדדים על הסכם עם החברה לקניית ניהול השקעות ומימון של עזריאלי למכירת הקניון. קודם לכן ניהלה בריטיש ישראל , המחזיקה בחברת קניוני ישראל, מגעים לרכישת הקניון.