דרבן השכירה בבית תמר ברחובות 3,000 מ"ר בהם ישבה נגבטק שקרסה בסוף 2008

את השטח שפינתה נגבטק השכירה דרבן לחברת Raysat, שתשלם כ-45 שקל למ"ר לחודש

חברת הנדל"ן דרבן מקבוצת פישמן השכירה את רוב השטח ברחובות שהתפנה מחברת נגבטק, שקרסה בסוף 2008, לחברה מתחום הלוויינים המנוהלת על-ידי יוצאי גילת לוויינים. עיסקה זו נחתמת בתקופה בה שטחי היי-טק רבים בישראל הולכים ומתפנים, ונשארים לעתים לא מאוכלסים.

חברת נגבטק מתחום שבבי סיליקון פיטרה בדצמבר האחרון 136 עובדים לאחר שבנובמבר הוצא לה צו הקפאת הליכים, בעת שחובותיה עמדו על 135 מיליון שקל. החברה ישבה בשטח של 3,500 מ"ר בבניין המשרדים בית תמר שבבעלות דרבן שבפארק המדע ברחובות. שטחו הכולל של הבניין הוא כ-12 אלף מ"ר.

את השטח שפינתה נגבטק מהבניין השכירה דרבן לחברת Raysat, המנוהלת על-ידי יוצאי גילת לוויינים. זו תשב בשטח 3,000 מ"ר ותשלם כ-45 שקל למ"ר לחודש, במסגרת חוזה שכירות לחמש שנים.

הבניין מאופיין בחברות היי-טק וביו-טק, ויושבות בו בין היתר חברת הביוטכנולוגיה אינסייט, משרדים של אורבוטק וסניף של בנק הפועלים. בקרבת מקום ממוקמים בנייני משרדים נוספים, כמו פרויקט מרכז רורברג למדע בהיקף 25 אלף מ"ר, בו מושכרים שטחים לארקפה, מסעדת בלאק, מסעדת סזאר, חברת ג'לסיס ישראל, אירוסקאוט, IBM, פרטנר, פארמה 2B וחברת אל-אופ. בסמוך ממוקם פארק גב-ים רחובות, בשטח בנוי של 28 אלף מ"ר, בו מושכרים שטחים למכבי שירותי בריאות ולחברת אובג'ט.

חברת דרבן עוסקת בתחומי נדל"ן שונים, לרבות רכישת מקרקעין והשכרתם, וכן בייזום ובפיתוח מקרקעין בארץ ובחו"ל. ייחודה של העיסקה מול Raysat טמון בהצלחתה של דרבן להשכיר את רוב השטחים שהתפנו מנגבטק, בעוד שמרבית בנייני המשרדים שמתפנים מחברות היי-טק נשארים פנויים זמן רב.

חברת דרבן מסרה בתגובה, כי "ההצלחה השיווקית של דרבן בהשכרת השטח של נגבטק היא בזכות איכותם הגבוהה של השטחים המוצעים ובזכות אולמות הייצור החדשים שהוסיפה דרבן למבנה בקומת הקרקע - שטחים להם קיים ביקוש גבוה מצד חברות היי-טק שזקוקות לשטחי מחקר ופיתוח". *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".