טקס האוסקר יחל ב-3:00 לפנות בוקר, שעון ישראל

הטקס יסכם שנת קולנוע שהתאפיינה במצוקת תסריטים טובים והיעדר יצירתיות, ניסיון להיאחז בנוסחאות מלאכותיות לייצור רגש וגל של סרטים גרועים בנושא השואה

שנת 2008 לא תיזכר כשנה טובה בקולנוע העולמי. מצוקת תסריטים טובים והיעדר יצירתיות, ניסיון להיאחז בנוסחאות מלאכותיות לייצור רגש וגל של סרטים גרועים בנושא השואה, אפיינו את השנה החולפת, עוד לפני גבור המשבר הכלכלי העולמי. התוצאה: רשימת הסרטים המועמדים לאוסקר, בטקס היוקרתי ביותר של עולם הקולנוע, שיתקיים הערב בלוס אנג'לס (3:00 לפנות בוקר אצלנו), לא מכילה ולו סרט אחד שהוא יוצא מהכלל, טוב במיוחד, שניתן לכנותו"יצירת מופת" או "מעולה". במקרה הטוב, הלילה ייבחר לפרס הסרט הטוב ביותר סרט סוחף ומהנה ("נער החידות ממומבאיי") או סרט מעניין ("מילק") עם תצוגת משחק מרהיבה של שון פן, המועמד לאוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר.

במקרה הפחות טוב, ייבחר אחד מהבאים: "פרוסט/ניקסון" / "נער קריאה" / "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן".

אם פן יפסיד את פרס השחקן הטוב ביותר למיקי רורק ("המתאגרף") תהיה זו פשיטת רגל אמנותית. ברם, התחרות כבר מזמן איבדה צלם של איכות אמנותית, לראיה: זכייתו של "טיטאניק" (1997) ב-11 פרסי אוסקר.

התחרות הקשה ביותר של הטקס היא פרס השחקנית הטובה ביותר, שכן השנה שלוש שחקניות מצוינות נתנו הופעות משחק גדולות. קייט וינסלט (נקודת האור היחידה ב"נער קריאה"), מריל סטריפ ("חשד") ואן האת'ווי ("רייצ'ל מתחתנת").

הטקס יימשך עד 7:00 בבוקר שעון ישראל, אך כבר ב-6:20 בבוקר נדע אם "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן הוא הזוכה בפרס האוסקר עבור הסרט הזר.