מועצת לב-השרון תפצה משפחה ב-3,000 שקל בגין לכידת כלבה לעיני הבת הקטנה

המשפחה טענה כי הכלב לא שוטט ברחוב אלא בחצר, ולא היתה הצדקה ללכוד אותו ; השופטת האמינה לגירסת המשפחה וציינה כי עדותו של לוכד הכלבים "הותירה רושם לא נעים של בעל שררה המנצל לרעה את תפקידו"

בית המשפט לתביעות קטנות בנתניה חייב את המועצה האזורית לב-השרון לפצות ב-3,000 שקל משפחה שכלבה נלכד על-ידי לוכד כלבים של המועצה בחוסר סמכות, ותוך נהיגה באטימות הגובלת בזדון.

אם המשפחה ושכנתה ישבו בחצר הבית ביישוב עין-שריד, ובנותיהן בנות החמש שיחקו עם הכלב. אותה עת חנה בקרבת שני הבתים רכב מסחרי בלתי מזוהה, שהסתבר בדיעבד כי הוא רכב של לוכד כלבים מטעם המועצה. בתביעה נטען כי לפתע ובלא סיבה נראית לעין, קפץ הכלב מעל לגדר אל הרחוב, ולוכד הכלבים ועוזרו מיהרו לתופסו ולהכניסו לרכבם. הבת הקטנה נבהלה ונכנסה להיסטריה. אימה וחברתה רדפו אחר רכבו של הלוכד, ולבסוף חסמו את דרכו, אך הוא סירב להזדהות או להשיב את הכלב. הכלב נלקח להסגר ושוחרר רק אחרי תשלום קנס.

המשפחה טענה כי הכלב לא שוטט ברחוב אלא היה בחצר הבית עם בני-המשפחה, ולפיכך לא היתה הצדקה "ללכוד" אותו. כן העלתה חשש כי לוכד הכלבים השתמש במשרוקית גבוהת-תדר, שקולה יכול להישמע על-ידי כלב ואינה נשמעת על-ידי אדם, וזאת כדי לגרום לכלב לקפוץ מהחצר אל הרחוב, באופן שיוכל ללכוד אותו.

השופטת יעל קלוגמן האמינה לגירסת המשפחה וציינה כי עדותו של לוכד הכלבים "הותירה רושם בלתי נעים של בעל שררה המנצל לרעה את תפקידו ואת סמכויותיו". היא לא האמינה ללוכד הכלבים שלא ראה את הכלב קופץ מהחצר לרחוב, ולפיכך קבעה כי הכלב לא נחשב כ"משוטט", ולכן לכידתו בוצעה בחוסר סמכות.

מעבר לכך, קבעה השופטת, גם אם הלכידה בוצעה בסמכות, הרי שעל הלוכד היה להימנע מכך לנוכח פנייתה המיידית והנזעקת של הסבתא אליו ולנוכח בכייה של הילדה. "קשה להשתחרר מהרושם שהלוכד נקט שררה של בעל שרירים, בחסות כביכול של החוק, וכי נהג באטימות שגובלת בזדון, וזאת - נוסף על החריגה מסמכות".

קלוגמן ציינה כי גם אם נמצא כלב ברחוב ללא רצועה וזמם, אך בעליו נמצא לצידו ומבקש שלא לקחתו להסגר - ניתן להגיש נגדו כתב אישום בגין הפרת החוק. "אולם לכידת כלב ולקיחתו להסגר היא סנקציה קשה שפוגעת בבעלי הכלב, ובמיוחד כשמדובר בילדים, ואין הצדקה למהר ולנקוט בה כשיש דרכים אחרות להעניש את בעל הכלב, אם אמנם הניח לכלבו להסתובב ברחוב ללא רצועה וזמם. כל זאת - כאשר הכלב 'שוטט ברחוב".

המועצה חויבה ב-3,000 שקל בגין הוצאות המשפחה ועוגמת-הנפש שנגרמה לבני-המשפחה, ובמיוחד לבת הקטנה, וכן ב-1,000 שקל הוצאות משפט. (ת"ק 2981/07).