מנכ"ל בנק אוף אמריקה לא צריך טובות מהממשל: "נוכל לעבור את המיתון בכוחות עצמנו"

על רקע החששות מהלאמת הבנק, כתב קנת' לואיס בתזכיר לעובדים: "אני מתכוון להוכיח לכל המבקרים והצינים שהם טועים"

מנכ"ל בנק אוף אמריקה לא צריך טובות מהממשל, כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות "בלומברג". "נוכל לעבור את המיתון בכוחות עצמנו", צוטט המנכ"ל של הבנק הגדול ביותר בארה"ב מבחינת היקף נכסים. לדבריו, הוא אינו זקוק לכל סיוע פיננסי פדראלי נוסף. הבנק, נזכיר, קיבל עד כה סיוע בהיקף 45 מיליארד דולר מהממשל - רובם נועדו לעכל את רכישת בנק ההשקעות מריל לינץ' רגע לפני קריסתו בספטמבר.

על רקע החששות מהלאמת הבנק, כתב קנת' לואיס (61), הנמצא תחת מתקפה מצד משקיעים החוששים מפני אובדן ערך המניות שבידיהם בקרות הלאמה, בתזכיר לעובדים: "אני מתכוון להוכיח לכל המבקרים והצינים שהם טועים".

לואיס הגן על עצמאותו של הבנק אותו הוא מנהל. "סירובו של שר האוצר, טימותי גייטנר, לגלות מהן הכוונתיו ביחד לבנק שלנו או לסיטיגרופ מאפשרת השמדת ערך על בסיס יום-יומי", סבור וויליאם סמית' מסמית' ניהול נכסים. "כל מה שעליו לעשות הוא פשוט לצאת בהצהרה כי לא תהיה הלאמה".

ביום שישי צנחו מניות בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ בשיעור חד, שהביאו את הבית הלבן לצאת בהצהרה לפיה "נתמוך במערכת בנקאות אשר מצויה בידיים פרטיות". ההצהרה הזו מיתנה את הירידות והביאה את מניית בנק אוף אמריקה לירידה של 3.6% בסיום. גורלו של סיטיגרופ היה עגום יותר, שכן המניה צללה ב-22.3% וננעלה בשער 1.95 דולר בלבד.

כריסטופר דוד, יו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, התבטא ביום שישי באומרו כי ייתכן ויווצר הצורך להלאים את הבנקים לתקופה קצרה כדי להגבר על המשבר הכלכלי החריף ביותר מזה 75 שנה, ודחף את מחיר המניות מטה. במהלך השבוע שחלף התבטא ב"פיננשל טיימס" גם אלן גריסנפאן, היו"ר האגדי והקודם של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני, בדבר האפשרות להלאים חלק מהבנקים.

בחזרה ללואיס, מנכ"ל הבנק ציין כי פעילות הסחר של הבנק "השתפרה במידה ניכרת" במהלך הרבעון הרביעי, בשל ריכוך המגמה השלילית בשוקי האג"ח הקונצרניות. "רכישת מריל לינץ', שהושלמה ב-1 בינואר, מובילה ללנימוק לגיוס הון ללקוחותינו, בעוד חטיבת המשכנתאות מטפלת במספר שיא של הלוואות", אמר. נזכיר כי בנק אוף אמריקה רכש בעבר את חברת המשכנתאות Countrywide , מהחללים הראשונים של המשבר.

"בנק אוף אמריקה ספג מפלה בינואר, אך התחזק החודש, בהתבסס על סקרי שביעות-רצון של לקוחות", אמר לואיס. מספר בכירים במריל לינץ' עזבו בחודש ינואר, לרבות עזיבתו המתוקשרת של המנכ"ל ג'ון ת'אין.

בנק אוף אמריקהבנק אוף אמריקה