לראשונה מאז הרפורמה: נמל אשדוד יעביר למדינה דיבידנד של 65 מיליון שקל

חברת נמל אשדוד מצטרפת לנמלי חיפה ואילת ; הדיבידנד יעמוד על 30% מרווחי השנים 2005-2007 שהסתכמו בכ- 218 מיליון שקל

חברת נמל אשדוד מצטרפת לנמלי חיפה ואילת, ותעביר למדינה דיבידנד בגובה של 65.4 מיליון שקל לראשונה מאז יצאה לדרך הרפורמה בנמלים בשנת 2005.

הדיבידנד יעמוד על 30% מרווחי השנים 2005-2007 שהסתכמו בכ- 218 מיליון שקל, כך הוחלט בישיבה שהתקיימה, ביום חמישי האחרון, בין יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, ניצב (בדימוס) יעקב רז, מנכ"ל החברה, שוקי סגיס, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות אסף רגב ונציג רשות החברות בדירקטוריון צחי נחום. ההחלטה לחלוקת הדיבידנד תובא לאישורו של הדירקטוריון בישיבה הקרובה.

בכך יצטרף נמל אשדוד לנמל חיפה שיעביר למדינה דיבידנד בסך של כ-100 מיליון שקל, ונמל אילת שהעביר דיבידנד בסך שך כ-35 מיליון שקל.

בסך הכול, המדינה תמשוך מחברות הנמלים דיבידנד בסכום כולל של כ-200 מיליון שקל בגין רווחי השנתיים האחרונות, וזאת בנוסף לתמלוגים שחברות הנמל מעבירות לחברת נמלי ישראל (חנ"י), האחראית על פיתוח וניהול נכסי הנמלים.

יעקב רז, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, הביע סיפוק כי חברת נמל אשדוד היא חברה רווחית אשר מעבירה תמלוגים לבעליה ומכאן לציבור הרחב. "למרות המצב הכלכלי השורר בישראל ובעולם שהשפעותיו ניכרות על העולם העסקי, חברת נמל אשדוד תעשה המיטב בכדי להציג רווחים ולחלק דיבינדנד לבעליה גם בעתיד", אמר יעקב רז, "אני מודה לרשות החברות והעומד בראשה אודי ניסן שהגיעו יחד עם החברה להחלטה זו".

בנוסף, רז ציין לשבח את ההנהלה והעובדים שהביאו את החברה להישגים תפעוליים וכלכליים שאפשרו את העברת התמלוגים לבעליה. "מאז הפיכת של נמל אשדוד לחברה עסקית בשנת 2005, יצרה חברת נמל אשדוד, כחברה עסקית ורווחית, ערך עבור בעלת מניותיה. השמחה שלי לא באה לידי ביטוי רק בחלוקת הדיבידנד, אלא בעיקר בשל השיפור המתמיד בשירות הניתן למשתמשים בשירותי החברה", הוסיף רז.