לבקשת יוסף מנור: ערבות פיתוח לא תוכל לבצע עסקאות במניות ויטה פרי הגליל

כמו כן, הוצא צו עיקול זמני על כספי החברה במסגרת הסכסוך עם מנור על מניותיו בוויטה

לבקשת איש העסקים יוסף מנור הוציא בית המשפט המחוזי בתל-אביב במעמד צד אחד צו עיקול זמני עד לסך של 8.73 מיליון שקל על כספים וזכויות של חברת ערבות פיתוח הנגב והשפלה שבבעלות אביב אלגור ואיאן דיוויס.

בית המשפט הוציא גם צו המונע מהחברה לעשות עסקה או לשנות בעלות במניות ויטה פרי הגליל שהיא מחזיקה, לרבות החלפתן במניות של חברה אחרת כחלק מהסדר נושים בוויטה. הצווים הוצאו במסגרת הסכסוך בין מנור לערבות פיתוח לגבי הסכם ביניהם בנוגע למניותיו של מנור בוויטה.

מנור טען כי מטרת העיקולים הזמניים הוא להבטיח תביעה כספית שלו נגד ערבות פיתוח על סך 8.73 מיליון שקל במסגרת בוררות העומדת להתנהל בין הצדדים. לדבריו, יש חשש ממשי כי לחברה אין יכולת ונכסים מהם הוא יוכל להיפרע, אם יינתן פסק בורר לטובתו, וכי החברה פועלת במרץ להברחת נכסיה.

מנור ציין כי ערבות פיתוח חדלת פירעון וכל נכסיה הממשיים כבר משועבדים לטובת מוסדות בנקאיים, כך שסביר להניח שהוא לא יוכל לממש את פסק הבוררות, אם יינתן לטובתו. הוא גם ציין כי לחברה אין כל פעילות, ולכן צו העיקול לא יפריע להתנהלותה.

במסגרת הסכסוך בין הצדדים טוען מנור כי בעקבות פנייה של אלגור, נחתם בינו לבין ערבות פיתוח הסכם, במסגרתו הוענקה לו אופציה לחייב את החברה לרכוש ממנו את אחזקותיו בוויטה תמורת כ-6.5 מיליון שקל.

לדבריו, הוא מימש את האופציה, ואולם כשהגיע מועד העברת המניות והתשלום הראשון, טענה החברה כי האופציה פקעה. זאת, בנימוק שבנק לאומי הגיש נגד מנור בקשה למתן צו כינוס ולכן המניות שלו בוויטה אינן נקיות מזכויות צד שלישי - דבר המביא לבטלות האופציה. מנור טען בתגובה כי צו הכינוס נגדו הוסר זמן קצר לאחר מועד ההעברה והתשלום הראשון. (בש"א 4296/09).