נדחה שוב השינוי המבני בקופ"ח לאומית וניתוקה מההסתדרות הלאומית

ל"גלובס" נודע כי המהלך אמור היה להסתיים בינואר האחרון אולם לבקשת ראשי הע"ל והקופה, הסכימו במשרד הבריאות לדחייה נוספת

השינוי המבני בקופת חולים לאומית, זה שאמור היה לנתק אותה סופית מההסתדרות הלאומית (הע"ל), שוב לא יוצא לפועל על פי לוחות הזמנים שנקבעו. ל"גלובס" נודע כי המהלך אמור היה להסתיים בינואר האחרון אולם לבקשת ראשי הע"ל והקופה, הסכימו במשרד הבריאות לדחייה נוספת.

למרות ההסכמה לדחיית המהלך, במשרד הבריאות ובמשרד האוצר דורשים כי מנכ"ל קופ"ח לאומית, נסים אלון, יפסיק לקבל את שכרו מהע"ל, שם הוא נושא בתפקיד של מנכ"ל קרן ההשקעות הע"ל תשורה. אלון עזב לפני כשנה וחצי את תפקידו כמ"מ מנכ"ל קופ"ח לאומית ועבר להע"ל, אולם לפני כחצי שנה התבקש לחזור לשמש כמ"מ מנכ"ל הקופה עד שייצא מכרז חדש לתפקיד מנכ"ל קבוע - מה שאמור היה להיעשות במקביל לשינוי המבני וטרם נעשה.

לפני כשבועיים שלח הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, מכתב ליו"ר קופ"ח לאומית, יעקב (קוקי) אדרי, בו הוא דורש כי סוגיית שכרו של אלון תוסדר לאלתר. דרישה דומה מעלה גם הממונה על קופות החולים במשרד הבריאות, יואל ליפשיץ. השניים מבקשים כי אלון יתחיל לקבל את שכרו מהקופה גם טרם ביצוע השינוי המבני וכי אלון ישיב את כספי הפיצויים שמשך כשעזב את הקופה לפני שחזר אליה לאחרונה.

על פי תקנות משרד הבריאות, מנכ"ל של קופ"ח (למעט הכללית) זכאי לשכר שאינו עולה על 59 אלף שקל ברוטו בחודש. ככל הנראה, שכרו של אלון בהע"ל עולה על סכום זה.

מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה כי "הקופה ומשרדי הבריאות והאוצר מנהלים מגעים ליישום השינוי המבני אך המגעים טרם הסתיימו. הקופה תצא לוועדת איתור למינוי מנכ"ל קבוע לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות שטרם התקבל".