2008 היתה שנה טובה לתעשיית משחקי הווידיאו - 2009 תהיה קשה יותר

המשבר הכלכלי העולמי והיעדר תוכניות להשקת להיטים צפויים להשפיע לרעה על המכירות

תעשיית משחקי הווידיאו נהנתה ב-2008 משנה מצוינת, למרות המשבר הכלכלי, אך היא עשויה לעמוד בפני אתגרים רציניים יותר השנה. העמקת המיתון, בשילוב היעדר תוכניות להשקת משחקים-להיטים צפויים להשפיע לרעה על התעשייה ב-2009. על אף שאיש אינו צופה קיפאון בצמיחה במגזר זה, הנחשב לחסין לפגעי המיתון, ההשוואה עם השנה שעברה והעלייה בהוצאות הפיתוח עדיין צפויות להכניס את יצרניות המשחקים לקשיים.

"בכל שנה שאין בה משחקים כמו GTA (Grand Theft Auto) ו-Halo התחזית היא זהירה", אומר מייקל פכטר, אנליסט משחקי וידיאו בוודבוש מורגן. עם זאת, יש לציין כי צפויות השנה כמה השקות משחקים מכובדות, דוגמת עדכונים במשחקים פופולריים כדוגמת גיטאר הירו ו-Call of Duty.

כמו-כן, עתידה להתרחש ב-2009 השקת פלטפורמת חומרה חדשה - DSi של נינטנדו - הצפויה לקדם את מכירות המשחקים הנלווים בקרב אלה שירכשו אותה ראשונים.

צמיחה של עד 10%

מכירות תוכנות משחקי הווידיאו והציוד הנלווה בארה"ב היו כ-21.3 מיליארד דולר ב-2008, לפי קבוצת NPD. צמיחה של 19% ברווח לעומת השנה הקודמת, זאת למרות ההתמוטטות הכלכלית העולמית, שהשפיעה דווקא על העונה המכרעת ביותר - עונת הקניות בחגים. מכירות תוכנות המשחקים זינקו ב-26% בסיכום שנתי, ומכירות החומרה עלו ב-11%.

הציפיות לגבי השנה הנוכחית צנועות יותר. רוב האנליסטים חוזים שמכירות המשחקים יצמחו באחוזים בודדים בלבד במשך השנה - כ-9%-10%. גיימסטופ, רשת חנויות להשכרת משחקי וידיאו שלה סניפים בכל רחבי ארה"ב, הודיעה ביום ה' האחרון כי היא מצפה שמכירות החומרה והתוכנה ב-2009 יצמחו ב-10%-12%.

אחת הסיבות המרכזיות לכך שהאנליסטים חוזים תחזיות עגומות היא היעדר תוכניות להשקת משחקים-להיטים. בשנתיים האחרונות הושקו משחקי המשך מרכזיים כגון Halo 3 (בסוף 2007) ו-GTA 4 (בתחילת 2008). מדובר בכותרים בהפקה גבוהה, כאלה שגיימרים מושבעים רצים לקנותם ברגע ההשקה.

מיקרוסופט אמנם מתכוונת להשיק את Halo Wars בהמשך השנה, אך המשחק שונה מהכותרים הקודמים בסדרה - זהו משחק אסטרטגיה בזמן אמת, בעוד הקודמים היו משחקי יורה-בגוף-ראשון.

משחקים נוספים המיועדים לקהל הגיימרים המושבעים כוללים את Killzone 2, משחק יריות מגוף ראשון, שיושק ביום שישי הבא, ואת Bioshock 2, של Take Two Interactive, שיושק מאוחר יותר השנה.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009