אחדות - למען הכלכלה!

הריר מנטף מהשפתיים: ביבי הולך לאכול אותה. נדפוק את ביבי. ציפי לבני באקסטזה

1. פרשת האוצר-סטנלי פישר המבישה שפרצה היום לכותרות היא רק דוגמא לכאוס הקטלני הזוקף ראש במצב הנוכחי ושמצב פוליטי לא יציב יטפח ויעצים. התכנסו להם בכירי האוצר, דיברו על פישר והפיצו דברם ברבים. "מגיע גביר העיירה מחו"ל, מלמד אותנו כלכלה ועוד מעמיד תנאים, מתלונן על הדלפות אינסופיות ולא סותם את הפה בעצמו". גופת הכלכלה עוד מדממת והחברים רבים על הקרדיט.

אכן, פישר מדבר. הוא חזר ואמר שהסברה כלכלית רציפה ואמינה היא קריטית במצבי לחץ, היא מצמצמת את הפער בין המציאות לבית תפיסת הבהלה ויוצרת סוג של אמון. אז הוא מדבר, נואם, מסביר, וגם עושה. הוא מנהיג המשבר הכלכלי. כאשר פקידי האוצר שותקים. אין להם הרבה מה לומר.

אז הם תקפו אותו, השמועות על המתקפות האלה מתפרסמות באתרים הכלכליים הבינלאומיים ומציגות רפובליקת בננות עלובה. הבושה גדולה. ומעכשיו, תוצאה ישירה של האגו המנופח באוצר, סטנלי פישר הופך לאתרוג יותר מאותרג ממה שהיה עד היום (לשמחת פקידי בנק ישראל שיוכלו להמשיך להתהולל על הכסף הציבורי).

2. הריר מטפטף מהשפתיים. ביבי הולך לאכול אותה. נדפוק את ביבי. ציפי לבני באקסטזה: "ממשלת ימין בראשות נתניהו תגרום נזק למדינה. אני לא אהיה שם כדי להציל את נתניהו מעצמו". דליה איציק מצקצקת ומצחקקת התערבות עם אריאל אטיאס מש"ס: ממשלת נתניהו תחזיק רק שמונה חודשים. יופי! איזה כיף! במפלגת העבודה חגיגות השקט בשיאן, שלי יחימוביץ', אופיר פינס, בוז'י הרצוג ושות' משחקים צדקנים נעלבים: העם בחר אותנו באופוזיציה, אז בבקשה, נהיה באופוזיציה. שהעם יסבול. אין שמחה כשמחה לאיד. ואלה קוראים לעצמם מנהיגים.

3. הם לא מבינים, לא רוצים להבין, את עוצמת הקטסטרופה בה אנחנו חיים. זה גם לא מעניין אותם. אז בנק אוף אמריקה מתמוטט, כלכלת העולם נסגרת ונשברת, ברק אובמה שופך טריליונים ולא בטוח שיוכל לשקם את הכלכלה בקדנציה הראשונה שלו, מאות אלפי מובטלים בישראל, הפריפריה מתמוטטת, אבל מה זה מעניין אותם? העיקר שביבי ייכשל, העיקר שאביגדור ליברמן את אלי ישי ימוטטו את הארץ. מגיע לכם, בוחרים יקרים. העיקר שאנחנו, קדימה ועבודה, נהיה הגיבורים שתקראו לנו להציל את המדינה.

השבר הכלכלי, המשבר האיראני והקונפליקט החמאסי הם מצבים עמם מתמודדת מדינה ברמה של להיות או לחדול. לזה צריך לגייס את כל הכוחות והאחדות. אין די בביבי, לא בציפי, ולא באהוד ברק.

אפילו לטביה כבר יודעת את זה. ראש הממשלה שלה התפטר בגלל המשבר הכלכלי וראש האופוזיציה לא רוצה לקחת את התפקיד בגלל המשבר הכלכלי.

ש"ס וישראל ביתנו הן לא "כוס התה" של אנשי קדימה והעבודה? נו באמת, שתי המפלגות כבר ישבו עם אלי ישי והרב עובדיה יוסף, שתיהן מוכנות גם היום לשלם כל מחיר אילו יכלו להגיע לזה שש"ס תשב איתם. אביגדור ליברמן, כנ"ל. הרי לבני כבר חיזרה אחריו וכבר הסכימה לכל מאווייו, כולל בעניין המדיני. העבודה, אילו רק היתה רלוונטית, אין ספק שגם היא היתה מקבלת את ליברמן בזרועות פתוחות.

4. בנימין נתניהו לא יוכל לנהל את המשבר ולהוביל את היציאה ממנו לא כי הוא ביבי ה"ימני" (רחמנא ליצלן). אפילו ציפי מהמרכז לא יכולה, גם ברק מהשמאל לא. עם מפלגות חרדיות ודרישת הקצבאות בפנים, ועם אופוזיציה "לוחמת" בחוץ, כזו שיש בה כמה פיות גדולים ביותר, שיתמוגגו לתקוף כל החלטה של הממשלה זה יהיה בלתי אפשרי.

להתערב בשוק האשראי? אם יחליט שכן, יותקף כמי שלוקח כסף מהציבור כדי לתמוך באוליגרכים החברים שלו. אם יחליט שלא, יותקף כמי שלא מבין מה צריך לעשות ושילך ללמוד מאובמה.

לקצץ משכורות המגזר הציבורי? אם יחליט שכן יותקף על ידי הח"כים של עופר עיני. אם יחליט שלא, יגידו שהוא חלש, כנוע ומתלקק לעיני.

לאלץ את מערכת הביטחון להיכנס למהלכי התייעלות שיחסכו כסף? אם יאלץ אותם יזעקו באופוזיציה שהוא מקריב את ביטחון המדינה לטובת הקפיטליזם החזירי. אם לא יאלץ אותם, יגידו שהוא קשה לב שיודע לקחת רק מהמסכנים ומהעניים.

5. הצעה לממשלת המשבר: נתניהו ראש ממשלה, ברק שר ביטחון, רוני בר-און שר אוצר. *