אושר המיזוג של קניון גבעתיים לקבוצת קניוני עזריאלי

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן אישרה את המיזוג ; בכך למעשה נסללה הדרך להשלמת עסקת רכישת הקניון לאחר שתי דחיות

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן אישרה את המיזוג בין קניון גבעתיים לקבוצת קניוני עזריאלי, כך נודע ל"גלובס". קן צפויה להודיע בשעות הקרובות על מתן האישור.

בכך למעשה נסללה הדרך להשלמת עסקת רכישת הקניון בין חברת נכסים ובנין וכלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר לבין קבוצת קניוני עזריאלי שבבעלות דוד עזריאלי. התמורה בעסקה הינה 795 מיליון שקל.

לאחרונה דיווחה נכסים ובנין על שתי דחיות במועד להשלמת העסקה שנבעו מהעדר אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. רק היום דווחה החברה על הארכה של המועד לקיום התנאים המתלים לעסקת קניון גבעתיים עד למחר ה-23 בפברואר. ביום ראשון שעבר, הצדדים דחו את המועד לקיום תנאים מתלים לעסקה, עד ליום שישי שעבר, ה-20 בפברואר.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר היה נושא העסקה עדיין בבדיקה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, וכי רשות ההגבלים העסקיים ביקשה ארכה משני הצדדים המעורבים בעסקה. כבדרך כלל, נדרשה הרשות להוציא בדיקת נתונים בדבר השפעת העסקה על התחרות בענף.

נזכיר כי שנתיים וחצי אחרי שרכש 100% ממנו - נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, הודיע בחודש שעבר על מכירת הקניון, עסקה ששיקפה לו תשואה של 7.5%.

אי.די.בי מחזיקה בקניון באמצעות חברת נכסים ובניין (50%) וכלל ביטוח (50%). לאחר משא-ומתן אינטנסיבי שנמשך 3 ימים, חתמו שני הצדדים על הסכם עם החברה לקניית ניהול השקעות ומימון של עזריאלי למכירת הקניון.

קודם לכן ניהלה בריטיש ישראל , המחזיקה בחברת קניוני ישראל, מגעים לרכישת הקניון.