ביהמ"ש נותן הגנה אישית מתביעות למנהלי המוסדיים: "לא ניתן להגיש ייצוגית נגד נושאי משרה בחברה המנהלת קופות גמל"

דחה על הסף את הבקשה לאישור ייצוגית נגד נושאי המשרה בהלמן-אלדובי קופות גמל ; בתביעה, שהוגשה נגד 7 נושאי משרה, נטען כי ניהול כושל של 3 קופות הגמל של החברה בשנה האחרונה הביא להפסדים יוצאי דופן

בית המשפט המחוזי מרכז דחה על הסף את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד נושאי המשרה בהלמן-אלדובי קופות גמל, וקבע שלא ניתן להגיש תביעה ייצוגית נגד נושאי משרה בחברה המנהלת קופות גמל. זאת, בניגוד לתביעה ייצוגית מכוח חוק הגנת הצרכן.

בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, נטען כי ניהול כושל של 3 קופות הגמל של החברה בשנה האחרונה הביא להפסדים יוצאי דופן. כן נתבעו 7 נושאי משרה בחברה, ובראשם המייסד והבעלים רוני הלמן, המנכ"ל יאיר אהרוני ומנהלת אגף ההשקעות, ג'קי סטרומינגר.

באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ועדי אפלבוים ממשרד ארדינסט, בן-נתן ושות', ביקשו נושאי המשרה לסלק התביעה נגדם בנימוק שחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מאפשר רק ליועמ"ש לתבוע נושאי משרה בגין אחריותם.

השופטת אסתר שטמר ציינה שבתוספת לחוק תובענות ייצוגיות נאמר שניתן לתבוע חברה מנהלת, ולא נאמר שניתן לתבוע את נושאי המשרה שבה. לעומת זאת בחוק הגנת הצרכן ה"עוסק" מוגדר גם כ"מי שנותן שירות" ולפיכך התביעה אינה מוגבלת רק לאישיות משפטית שיצר החוק.

שטמר קבעה עוד כי מאחר שאין בתביעה עילת תביעה ישירה כלפי נושאי המשרה, לא ניתן לתבוע אותם תוך בקשה להרים את מסך ההתאגדות כלפיהם. (ת"צ 6892-08-08)