חדשות טובות ל-511 אלף גולשים ישראליים: פייסבוק העלתה גירסה בעברית

עכשיו נותר להמתין ולראות האם תרגום האתר לעברית יביא להצטרפותם של אלה שנמנעים מלבקר באתרים שממשק המשתמש שלהם הוא באנגלית בלבד

לאחר חודשים של המתנה, משתמשי פייסבוק יוכלו לנדנד (Poke) לחברים שלהם בעברית. הרשת החברתית הפופולרית העלתה היום גרסה בעברית, כשנה לאחר שהשיקה את האתר בשפה הספרדית, במסגרת פרוייקט תרגום האתר לשפות נוספות, בהן ערבית, סינית, צרפתית, גרמנית ואיטלקית.

על מנת להפעיל את הגרסה העברית יש לבחור בתפריט המשתמש באופציה של "הגדרות" (Settings), לאחר מכן ב"שפה" (Language), ואז לבחור בשפה העברית.

תרגום האתר לשפות השונות, כולל לעברית, נעשה ברוח הווב 2.0, כלומר על ידי הגולשים, באמצעות פלטפורמת תרגום שמציעה פייסבוק. פייסבוק הצדיקה את מהלך התרגום שבה נקטה לפני כשנה, כאשר אמרה: "המטרה שלנו היא שפייסבוק תתמוך בכל שפות האם של המשתמשים שלנו. קיבלנו בקשות מאלפי אנשים שמעוניינים לתרגם את פייסבוק לשפות נוספות".

פייסבוק בעברית יכול לסייע מאוד, מלבד האפשרות הידידותית לגלוש בשפת האם, למטרות של חיפוש חברים, שכן לא תמיד ברור כיצד מאייתים באנגלית שמות משפחה מסובכים. תרגום האתר גם יקל על כתיבת הודעות, שלרוב משתבשות בשל היעדר אפשרות לעשות יישור לימין. אולם, גלישה בשפה העברית מעידה כי עדיין קיימים באגים לא מעטים, כאשר הגרסה הנוכחית הינה גרסת בטא.

כיום חברים בפייסבוק כ-511 אלף גולשים מישראל, אם כי המספר האמיתי גבוה יותר, שכן ישנם משתמשים ישראליים שלא הגדירו את עצמם כישראליים ועל כן לא נספרים ככאלה על ידי פייסבוק. עכשיו רק נותר לראות האם תרגום האתר לעברית יגדיל גם את מאגר המשתמשים, ויביא להצטרפותם של אלו שנמנעים מלבקר באתרים שממשק המשתמש שלהם הוא באנגלית בלבד.