התנועה לאיכות השלטון: רשות השידור טרם שידרה את "שיטת השקשוקה"

רשות השידור: מיקי רוזנטל ביקש לדחות את שידור הסרט לאחרי פברואר ; הסרט "שיטת השקשוקה" גרר עימו פרסום רב טרם שידורו בשל המאבק בין משפחת עופר - שניסתה במלא כוחה למנוע את שידור הסרט - לבין רוזנטל

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בדרישה לשדר את הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל. הפנייה נעשתה לאחר שלפני למעלה מ-5 חודשים הצהירה רשות השידור כי להבדיל מגופי שידור אחרים בכוונתה לשדר את הסרט כחלק מתפקידיה הציבוריים.

במכתבה לשקלאר נכתב על-ידי התנועה לאיכות השלטון כי כבר במהלך חודש ספטמבר 2008 פורסם כי הוועד המנהל של רשות השידור החליט לשדר את סרטו של העיתונאי מיקי רוזנטל, "שיטת השקשוקה", בכפוף לשינויי עריכה. עוד פורסם כי החלטה זו התקבלה נוכח העובדה, כי הסרט מעלה בעיה חשובה. עוד נכתב כי העובדה שלא נמצא ערוץ שיסכים לשדרו, היא כשלעצמה בעייתית. "עמדה זו כשלעצמה חשובה וראויה (למרות שהדרישה לשינוי עריכה מעלה תמיהות קשות)", נכתב במכתב.

מאז עברו חמישה חדשים והסרט לא שודר בערוץ הראשון או בכל ערוץ אחר.

לאור זאת ולאור הצהרת רשות השידור מבקשת התנועה לברר מתי צפוי הסרט להיות משודר ומדוע שידורו מתעכב", מציינת התנועה.

עוד נכתב במכתב כי, "התנועה לאיכות השלטון מצפה מרשות השידור לפעול בהתאם לאינטרסים של הציבור, לא להירתע מבעלי הון ולא להיכנע לאיומים ולמניפולציות. אל לה לרשות השידור להיגרר אחרי ערוצים מסחריים ושיקוליהם, אלא להציב אלטרנטיבה איכותית ייחודית שתיתן במה לתוכניות ולסרטי איכות שאחרים מנסים להעלימם ולהתעלם מתוכנם".

כזכור, עם הודעת רשות השידור בדבר ההחלטה שהתקבלה לשדר את הסרט נמסר כי, "חברי הוועד המנהל של הרשות סבורים כי הסרט מעלה בעיה חשובה. מתפקידיו של השידור הציבורי להביא לידיעת הציבור גם נושאים שנויים במחלוקת, שהערוצים המסחריים אינם מעוניינים לשדר".

עוד נמסר כי הוועד המנהל קיבל דיווח מהיועצת המשפטית של רשות השידור וממנכ"ל הרשות, שמינה שני עובדים בכירים לאשר שינויים מסוימים בסרט טרם שידורו. שקלאר הוא גם זה שקיבל את ההחלטה לשדר את הסרט.

הסרט "שיטת השקשוקה" גרר עימו פרסום רב עוד הרבה לפני שידורו, וזאת בשל מאבק חריף בין משפחת עופר - שניסתה במלא כוחה למנוע את שידור הסרט - לבין רוזנטל, מאבק שהגיע גם לבית המשפט.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנהלת רשות השידור הביעה את נכונותה לשדר את הסרט "שיטת השקשוקה" לאחר שיסוכמו התנאים עם יוצר הסרט מיקי רוזנטל. במהלך דיון בוועד המנהל של רשות השידור מיום 15.9.08, הנהלת הערוץ הראשון הביעה את רצונה לשדר את הסרט במהלך השבועיים שנותרו עד לראש השנה, דאז. מר רוזנטל הודיענו כי משיקולים שלו, הוא מעדיף כי הסרט ישודר במועד מאוחר יותר, אחרי חודש פברואר 2009 ואנו כיבדנו את בקשתו. מכל מקום, נכון להיום המו"מ בין הרשות לבין יוצר הסרט עדין נמשך".