הנפט נפל היום בכ-4% לרמה של 38.44 דולר לחבית על רקע החששות מהמשך המיתון העולמי

בזירת הגז הטבעי: סנוק הסינית גילתה מאגר גז סמוך להונג קונג ; אסדת הקידוח הנמצאת כ-350 ק"מ דרום מזרחית להונג קונג, תפיק 16.7 מיליון מטר מעוקב של גז טבעי ליום

החוזים העתידיים על הנפט לחודש אפריל נפלו היום בכ-4% לרמה של 38.44 דולר לחבית נפט. טווח המסחר בנפט נע היום בין שיא יומי של 41.49 דולר לחבית לשפל יומי של 37.87 דולר לחבית.

הצניחה החדה במחיר הנפט באה על רקע ירידות השערים החדות בוול סטריט שנובעות מהחששות לעתיד מגזר הפיננסים בארה"ב כשעל הפרק הלאמה של סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה ובנוסף, הדיווח של ענקית הביטוח AIG על הפסד אדיר של 60 מיליארד דולר אשר מעמיד אותה בפני פשיטת רגל אם לא תזכה בסיוע נוסף מהממשל.

המשקיעים בוול סטריט חוששים מאי השקיפות של הממשל לגבי התוכניות שלו להצלת המערכת הפיננסית ומביעים היום ובסוף השבוע אי אמון ביכולתו להתמודד עם המחיקות האדירות של המערכת הפיננסית.

אדוארד מאיר, אנליסט בחברת MF גלובל אמר כי "הנפט עשוי להיסחר בשבועות הקרובים בטווח רחב שבין 32 דולר ל-50 דולר לחבית, כשהחדשות על מיתון כלכלי עולמי מכבידות על מחירו של הנפט כשמאידך, קיצוץ התפוקה הנוסף, שצפויות להחליט עליו בקרוב מדינות אופ"ק עשוי להעלות את מחירו של הנפט.
שר האנרגיה האלג'יראי, חקיב חליל, אמר ביום ראשון כי ארגון אופ"ק צפוי להקטין את התפוקה בחודש מארס במטרה לעצור את צניחת מחירו של הנפט בעולם.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט במסחר באלקטרוני בבורסה של ניו יורק ירד היום ב-3.97% לרמה של 38.44 דולר לחבית.

בזירת הגז הטבעי: ענקית האנרגיה הסינית סנוק , הודיעה היום (ב') כי במסגרת מיזם משותף עם האסקי אוייל צ'יינה, חברה בת של האסקי אנרג'י הקנדית, היא הצליחה לחשוף מצבור משמעותי של גז טבעי.

אסדת הקידוח של שתי החברות - ליוואן 3-1-2, הממוקמת כ-350 ק"מ דרום מזרחית להונג קונג, החלה לפעול בנובמבר 2008. בדיקות ראשוניות של אתר הקידוח העלו כי נכון לעכשיו, האסדה יכולה להפיק עד 6 מיליון מטר מעוקב של גז טבעי ליום. סנוק מקווה כי האסדה תפיק 16.7 מיליון מטר מעוקב של גז טבעי ליום.

ובזירה המקומית: מנכ"ל נובל אנרג'י מבקר בארץ: "אין אף קידוח עבר שלנו שמזכיר את תמר 1; עשינו כבר פרויקטים גדולים בגז טבעי, אבל אין ספק שזהו הגדול והמשמעותי ביותר".

עוד בסקטור הסחורות:

הנפט נסחר מעל רף 40 הדולר לחבית, בשל הערכות גוברות כי הממשל האמריקני יגדיל את אחזקותיו בסיטיגרופ לעד 40%. כך דיווח עיתון "הוול סטריט ג'ורנל".

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באפריל עולה כעת ב-1% ל-42.59 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.