תחתית כפולה או נפילה?

ה-S&P ברמת שפל; מהי האסטרטגיה הנחוצה? ; וגם ממשיכים במסע ה-ETF's הגלובלי

חזרנו מחופשה קצרה ואת פנינו מקבלות ירידות שערים חדות ברחבי העולם. נתחיל את הטור הגלובלי של יום שלישי עם עדכון ביחס ל-S&P500 . מחר נעדכן ביחס לתל אביב 25 וביום חמישי נרחיב את המיפוי של מדדי ניו יורק.

את וול סטריט עזבנו לפני החופשה עם פוזיציה ניטראלית. מבחן התמיכה ל-S&P500 הוגדר ב-810 ומהלך מתחת ל-810 צוין בטור האחרון כאינדיקטור להתפתחות גל יורד מחודש.

ה-S&P500 ירד, כידוע, מתחת ל-810 והינה אנחנו מוצאים אותו בשפל חדש במונחי שער סגירה וברמת השפל של סוף נובמבר במונחי שערים תוך יומיים (אז נגע ה-S&P500 ב-741).

מדובר ברמת שפל שיכולה לתת למדד תחתית כפולה. האינדיקטורים הטכניים תומכים בניסיון עליה בשל מהלך הירידה הקיצוני של הימים האחרונים אבל בינתיים אין לכך כל אינדיקציה על התרשים.

לפיכך, האסטרטגיה צריכה להיות סגירת הגנה (או סגירת השורט על ה-S&P500) ורכש (לונג S&P500) מעל 750. בהתאם לכך אנחנו מעדכנים גם את ההגנה על תיק קניון המניות. כל עוד ה-S&P500 מתחת ל-750, מגמת הירידה תישאר תקפה לכל טווח זמן. המשמעות של כישלון ניסיון עליה מעל 750 תהיה ירידות שערים משמעותיות נוספות, עד כמה שזה נראה קיצוני והיסטרי.

נציין שמדד הנאסד"ק 100 המשיך להתחזק בהשוואה ל-S&P500 ועוצמתו היחסית הגיע לשיא. יכול להיות שלטווח הקצר, הנאסד"ק 100 יחלש קצת על רקע השיא. המשמעות יכולה להיות ירידה חדה יותר מה-S&P500 או עליה מתונה יותר ממנו.

בריטניה וסין מתחזקות

שלוש המדינות אליהן כיוונו לאחרונה את זרקורי ההשקעה שלנו ואשר אל ה-ETFs שלהן התייחסנו כאן בהרחבה הן בריטניה, שוויץ וסין. כמובן שירוק לא נמצא על הגרפים שלהם והמבחן כרגע הוא בעיקר מבחן יחסי: האם עדיף להשקיע בהן בהשוואה ל-S&P500. תשובה לשאלה הזו היא חשובה להקצאת החלק המניתי של תיק ההשקעות הגלובאלי.

EWU המייצגת את ההשקעה בבריטניה מתחזקת בהשוואה ל-S&P500. המגמה אינה מובהקת עדיין והיא נמצאת בשלבי התהוות. EWU עומדת למבחן תמיכה ב-10 דולר. מהלך מתחת ל-10 דולר יסמן המשך ירידה.

EWL המייצגת השקעה בשוויץ נמצאת במצב פחות טוב מ-EWU. מצבה דומה כרגע פחות או יותר למצבו של ה-S&P500.

FXI המייצגת השקעה בסין ממשיכה להתחזק בהשוואה ל-S&P500. לכשעצמה, ניסיון עליה נכשל ומגמת הירידה תקפה כל עוד FXI נסחרת מתחת ל-26.4 דולר. מהלך מתחת ל-23.3 דולר יאשר המשך ירידה.

בסך הכל, שילוב של ה-ETFs הנ"ל בתיק מניות גלובאלי עדיין מומלץ.

זיו סגל יום ג

זיו סגל יום ג

[למדור ניתוח טכני]


זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician-CMT . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם.
אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.