שירות הדוא"ל Gmail שב לפעול לאחר תקלה שנמשכה כשעתיים

(עדכון) - ה-Gmail הוא אחד משירותי הדואר הפופולריים ביותר ; מדובר בשירות דואר אלקטרוני חינמי ; השירות דומה לשירותים נוספים שמספקות חברות כמו יאהו, MSN ו-Hotmail

שירות הדואר האלקטרוני של גוגל חזר לפעול בישראל, לאחר תקלה שנמשכה כשעתיים. במסגרת התקלה, המשתמשים הרבים בשירות המייל לא יכלו לפתוח את חשבון ה-Gmail שלהם. הדיווחים השונים הציפו את הרשתות החברתיות ושירותים חברתיים אחרים, כדוגמת טוויטר.

אולם, למרות שכרגע ניתן לגשת לחשבון ה-Gmail, חלק מהמשתמשים נתקלים בדף שבו כתוב: "השאילתה שלך דומה לבקשות אוטומטיות מווירוס מחשב או מתוכנת רוגלה. כדי להגן על המשתמשים, לא נוכל לעבד את בקשתך בשלב זה. אנו נשחזר את גישתך מהר ככל האפשר. אנא נסה שנית בקרוב. בינתיים, אם אתה חושד שהמחשב או הרשת שלך נפגעו, תוכל להפעיל בודק וירוסים או מסיר תוכנות רוגלה כדי לוודא שהמערכות שלך מוגנות מפני וירוסים ותוכנות מזויפות אחרות".

משתמשים שלא נבהלים מההתראה הזו, יכולים להזין סיסמת תווים, שמטרתה לזהות שאכן מדובר במשתמש אנושי ולא בתוכנת ריגול או וירוס, ואז נפתחת הגישה לתיבת הדואר האישית.

ה-Gmail הוא אחד משירותי הדואר הפופולריים. מדובר בשירות דואר אלקטרוני חינמי. השירות דומה לשירותים נוספים שמספקות חברות כמו יאהו, MSN ו-Hotmail.

גם לפני כחצי שנה דיווחו גולשים ברחבי ארה"ב, קנדה והודו על תקלות בשירות הדואר האלקטרוני, ובינואר התברר כי אפילו מנוע החיפוש הפופולרי בעולם אינו חסין מפני תקלות. אז, במשך כשעה, גולשים שחיפשו אתרים במנוע החיפוש של גוגל , קיבלו דף של תוצאות שכל אחת מהן הזהירה כי האתר המבוקש מסומן כמסוכן ועלול להזיק למחשב באם יוקלק. (לשון האזהרה המוכרת: "This site may harm your computer").

מגוגל נמסר בתגובה: "מספר משתמשים מתקשים להיכנס לשירות ה-Gmail. אנחנו עובדים על מנת לפתור את הבעיה. אנחנו יודעים עד כמה Gmail חשוב למשתמשים שלנו, ולכן אנחנו לוקחים נושאים כאלו ברצינות גדולה, ואנחנו מתנצלים על אי הנוחות. אנחנו מעודדים את כל מי שנתקל בקשיים טכניים לבקר במרכז הסיוע שלנו, שם אנחנו מפרסמים עדכונים לגבי המצב".

התגובה של גוגל היא דוגמה לבעייתיות שטמונה בשירותים שמציעה ענקית האינטרנט. אחת הטענות הידועות כנגד גוגל היא שדווקא בצד של טיפול בצרכנים החברה לוקה בחסר. גולשים שנתקלים בבעיות תפעוליות בדואר האלקטרוני של החברה (Gmail), או מפרסמים שלא מצליחים להבין כיצד פועלת בדיוק מערכת האדסנס שמציעה להם גוגל, לא מצליחים למצוא מענה אנושי שיסייע להם בהבנה ותיקון הבעיה.

על כך, אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בראיון שהעניק ל"גלובס" לפני כחודש, כי "גוגל נולדה לעולם שהוא 100% אינטרנטי, וזו הצורה שבה גוגל פועלת. כל השירותים שאנחנו מציעים הם אינטרנטיים ולכן גם שירות הלקוחות שלה הוא אינטרנטי. אין הכוונה לכך שאנחנו דבקים באיזושהי פילוסופיית חיים, אלא זו פשוט הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים להמשיך ולשרת מיליוני אנשים בצורה הכי טובה. חשוב לזכור שאנחנו נותנים שירותים לכל מיני מדינות בעולם, שעובדות על פי זמנים שונים".

לדבריו, "אני מבין שלקוח או גולש שרוצה מענה מיידי לא תמיד יכול לקבל את זה, אבל אנחנו עושים את זה במטרה לתת את השירות הכי טוב והכי מהיר. אנחנו בהחלט קשובים לבעיה הזו ומנסים לשפר את זה. לדוגמה, יזמנו פורום של יוזרים שמסייעים אחד לשני. עם זאת, מיליוני גולשים וצרכנים ממשיכים להצטרף לגוגל ולכן התמיכה האנושית תמיד תהיה בפיגור".