פסק בורר: מנהלת החשבונות שמעלה תשלם לחברת חלו"א 2 מיליון שקל

חלו"א טענה כי בדיקה שערך משרד רו"ח ברלב העלתה כי בוצעה מעילה בהיקף עצום בקופה הקטנה, עליה היתה אחראית מנהלת החשבונות באופן בלעדי

חברת חלו"א (חברה למדידות והנדסה אזרחית) מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר פסק בורר של רו"ח צבי איציק ממשרד ברלב, שחייב את מנהלת החשבונות של החברה לשעבר, יהודית אביטל, לשלם לה כ-2 מיליון שקל שגנבה ממנה.

באמצעות עו"ד יואב אוסישקין טוענת חלו"א, כי אביטל עבדה בחברה במשך כ-30 שנה, עד שב-2004 נקלעה החברה לקשיים כספיים ובעיות של תזרים מזומנים שהכבידו על פעילותה. בעלי המניות, שלא הבינו את הסיבה לקשיים הכלכליים, החליטו לייעל את ניהול הכספים בארגון והסתייעו בשירותי ניהול מקצועיים.

במהלך בדיקות שנערכו בחברה, אותרה אי-סבירות בהיקף הוצאותיה. מבדיקת מסמכי הנהלת החשבונות עלו ממצאים חריגים על רישום החשבוניות והקבלות המהוות אסמכתאות להוצאת כספים. בין היתר התגלה כי בסעיף הוצאות הביול נרשמו הוצאות לביול חוזים, בשווי העולה בעשרות מיליוני שקלים על שווי החוזים עליהם חתמה החברה בפועל.

בדיקה שערך משרד ברלב העלתה כי אביטל גנבה מהחברה כספים באופן שיטתי במשך שנים, והכל תוך זיוף מסמכים וביצוע רישומים כוזבים.

חלו"א תבעה כ-3 מיליון שקל מאביטל ומבעלה, ובהסכמת הצדדים הסכסוך הועבר לבוררות בפני רו"ח איציק, שחייב את אביטל לשלם לחברה כ-2 מיליון שקל, בתוספת 100 אלף שקל הוצאות משפט.

חלו"א טוענת כי המועד לבקש את ביטול פסק הבורר חלף אך אביטל טרם שילמה, ומשכך היא מבקשת לאשר את הפסק כדי שתוכל להגישו לביצוע בהוצאה לפועל. (ה"פ 1172/09).