רשת הום דיפו, החברה הגדולה בארה"ב בתחום של מוצרים לשיפור הבית, פירסמה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, את תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי של השנה, שהסתיים ב-1 בפברואר, ולכל השנה כולה.
החברה עברה ברבעון הרביעי להפסד במונחי GAAP של 54 מיליון דולר, שהם 3 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 671 מיליון דולר או 40 סנט למניה ברבעון הרביעי אשתקד. החברה מסבירה כי עברה להפסד כתוצאה מהתוכנית לסגור 4 מסניפיה, על רקע המשבר בשוק הנדל"ן, שגרם לפחות ופחות אמריקנים לקנות בתים חדשים או לשפר את הבתים שבבעלותם.
במונחי Non-GAAP, או יותר נכון - בניכוי הוצאות הקשורות לסגירת הסניפים ולפריטים חד פעמיים, החברה הרוויחה 19 סנט למניה ועקפה את צפי האנליסטים שחזו לה רווח של 15 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-17% והסתכמו ברבעון ב-14.61 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 17.66 מיליארד דולר אשתקד, ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של 14.67 מיליארד דולר.
המכירות מחנויות זהות - הפתוחות שנה או יותר, ירדו ב-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדיקת המכירות לפי הנתונים מחנויות זהות, משקפת את המצב יותר נאמנה, במקרה של חברות קמעונאיות כמו הום דיפו, מאחר והיא בודקת את הביצועים בחנויות הקיימות ולא את הביצועים בחנויות חדשות.
הום דיפו צופה כי רווחיה מפעילות שוטפת יירדו ב-2009 ב-7% לכ-2.15 מיליארד דולר. באשר למכירות ב-2009, החברה צופה ירידה של 9% לכ-64.9 מיליארד דולר. נזכיר כי החברה מתכננת לפטר כ-7,000 עובדים, שהם 2% מ-300 אלף עובדיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.