דירוג שכר המנהלים ל-2008: מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז בראש הרשימה עם עלות שכר של 412 אלף שקל בחודש

בקיץ האחרון מימש אופציות למניות ברווח של 9.4 מיליון שקל ; רוזנהויז מתמקם בראש דירוג "ליגת העל", אך לא ירחק היום שבו יפנה את מקומו לאחר: רוב החברות הציבוריות עדיין לא פירסמו את הדו"חות השנתיים ; במקום השני: רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, עם 318 אלף שקל בחודש

יש דברים בחיים שלא משתנים. הדרך הטבעית שאנו עוברים מלידה ועד זקנה, המחזוריות של שוקי ההון בעולם (עיינו ערך משבר אשראי), וגם מועדי הפרסום של הדו"חות השנתיים של החברות שנסחרות בבורסה המקומית. איך שהוא, מדי שנה, שופרסל , רשת הקמעונות הגדולה בישראל, מקדימה את כולן ומפרסמת ראשונה את דו"חותיה השנתיים, הרבה לפני חברותיה, כאילו ממהרת "להיפטר" ממשימה קשה עוד בטרם אחרות החלו בה.

ואכן, גם השנה שמרה שופרסל על המסורת שבנתה, ופרסמה ראשונה את דו"חותיה המלאים לשנת 2008, ולכן, נכון לרגע זה - ולאור הניסיון שצברנו לפעמים אכן מדובר בשינויים המתרחשים ברגעים ולא בימים - אפי רוזנהויז, מנכ"ל החברה, הוא המדורג ראשון ב"ליגת העל" של "גלובס" (25 המנהלים בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר). עלות שכרו של רוזנהויז, שמכהן בתפקידו כבר חמש שנים וחצי, עמדה אשתקד על כמעט 5 מיליון שקל, משהו כמו 412 אלף שקל בחודש.

עלות שכרו של רוזנהויז כללה שכר בסיס בשווי של 2.1 מיליון שקל (שכרו החודשי של מנכ"ל שופרסל הוא 125 אלף שקל בחודש, לא כולל הפרשות סוציאליות ואחרות); מענק בשווי של 2.5 מיליון שקל ששולם לו אשתקד, אך נרשם כהוצאה בדו"חות החברה - וגם ניתן בגין ביצועי הרשת - בשנת 2007. בנוסף, נשאה החברה בעלות בשווי של 329 אלף שקל בגין 1.25 מיליון אופציות שהעניקה לרוזנהויז בעבר, לפי מחיר מימוש של 9.5 שקל לאופציה. מניית שופרסל נסחרת לפי מחיר של 12.9 שקל, ולכן מימוש האופציות למניות יצר עבור רוזנהויז רווח, והוא אכן הספיק לממש את חבילת האופציות במלואה, ולתרגם רווח "על הנייר" למזומנים בחשבון העו"ש.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בקיץ האחרון מימש רוזנהויז את האופציות למניות, ומכר את רובן מחוץ למסחר בבורסה לפי מחיר של 17.04 שקל. הרווח שנוצר למנכ"ל שופרסל מהמהלך עומד על 9.4 מיליון שקל - סכום נכבד, במיוחד לאור העובדה שמאז מכירת המניות איבדה מניית שופרסל 17%, ושווי החברה עומד כיום על 2.8 מיליארד שקל.