המשבר באוקראינה מכה בחברות הנדל"ן הישראליות: מימון הפרויקט העיקרי של יורופורט הוקפא

ליורופורט נכס נדל"ן מהותי בעיר אודסה - שטח של 140 דונם עליו התכוונה להקים פרויקט נדל"ן המשלב משרדים, לוגיסטיקה, מלונאות ומסחר בהשקעה של כ-120 מיליון דולר. כעת התוכניות להקמת "פארק העסקים אודסה" יצטרכו להמתין במגרה

רשימת חברות הנדל"ן שנפגעות מהמשבר הכלכלי הקשה באוקראינה ארוכה - היום הודיעה חברת יורופורט על הקפאת פעילות המימון של הבנק לפרויקט גדול של החברה במדינה. את השנה החולפת סיימה בהפסד של 10 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן היזמית הוקמה בתחילת 2007 על ידי קבוצת משקיעים בראשותו של מוטי קירשנבאום, שיזם את פרויקט איירפורט סיטי ליד שדה התעופה בן-גוריון. החברה שאפה לשחזר את ההצלחה ולפעול בצורה דומה בחמש מדינות: לטביה, רוסיה, אוקראינה, רומניה ובולגריה, אך המשבר הקפיא את החלומות.

אל קירשנבאום הצטרפו שורה של משקיעים: GTC, בנק דיסקונט, יעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון, כלל ביטוח, יגאל שרמיסטר, לשעבר בעלי חברת "השמירה", חברה בשליטת הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל, ויאיר סרוסי, מנהל הסניף הישראלי של מורגן סטנלי עם 4.4%.

בימים אילו הבנקים באוקראינה כמעט ולא מעניקים אשראי לחברות נדל"ן, בטח שלא ליזמיות. בחודש נובמבר 2008 אישרה קרן המטבע העולמית סיוע של 16.5 מיליארד דולר למדינה לצורך ייצוב המערכת הפיננסית. המטבע המקומי (גריבנה) צנח ב-53% מול הדולר במהלך 2008 והאינפלציה הסתכמה ב-25%.

ליורופורט נכס נדל"ן מהותי בעיר אודסה - שטח של 140 דונם עליו התכוונה החברה להקים פרויקט נדל"ן המשלב משרדים, לוגיסטיקה, מלונאות ומסחר בהשקעה של כ-120 מיליון דולר. כעת התוכניות להקמת "פארק העסקים אודסה" יצטרכו להמתין במגרה.