נדחתה בקשת דיסקונט ולאומי למינוי כונס נכסים למפעל ויטה פרי גליל

ביהמ"ש הקפיא את ההליכים נגד החברה למשך 8 ימים, במהלכם נדרשים הצדדים להגיש הצעות משופרות להסדרי נושים ולרכישת המפעל, שימנעו את פיטורי העובדים ; דיון נוסף בהצעות נקבע ל-5 במארס

בתום דיון של מספר שעות - שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי, החליט אחר-הצהריים (ג') לדחות את בקשת בנק דיסקונט ובנק לאומי למינוי כונס נכסים למפעל ויטה פרי גליל .

השופט הקפיא את ההליכים נגד החברות למשך 8 ימים, במהלכם נדרשים הצדדים להגיש הצעות משופרות להסדרי נושים ולרכישת המפעל, שימנעו את פיטורי העובדים. דיון נוסף בהצעות נקבע ל-5 במארס.

בתחילת הדיון טען המנהל המיוחד, עו"ד עופר אטיאס, כי בקשת הכינוס היא הדרך היחידה הפתוחה היום על מנת לאשר את מכירת החברות כעסק חי לגורמים שמעוניינים להמשיך ולהפעיל את החברות.

עו"ד אטיאס טען כי קיבל הבוקר פניות משני גורמים רציניים (שאחד מהם הוא חברת סטארקיסט), שהודיעו כי אם בית המשפט יאשר את הפעלת המפעל על-ידי כונסי נכסים - הם יגישו הצעות לרכישת החברות באופן מיידי.

לדברי אטיאס, הפעלת החברות כפי שבוצעה בידי המנהלים המיוחדים במשך חודש ימים הוכיחה כי לא ניתן להפעיל את החברות הפעלה יעילה מבלי שנדע שיש להן אופק של רוכש שמעוניין לקבל אותן לידיו ולהמשיך להפעיל אותן.

באת-כוח העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, טענה בדיון כי הליך של כינוס נכסים יסתום את הגולל על העסקת מאות העובדים במפעל בחצור-הגלילית. היא ביקשה מבית המשפט למנות נאמן שאינו מזוהה עם הבנקים, על מנת שזה יסייע בגיבוש הסדר נושים.

ישראל אורבך - שותף בחברת "פלטפורמה 770" לסחר וייבוא מזון, שהגישה הצעת רכש לחברת ויטה - הטיל במהלך הדיון "פצצה", כשטען כי ענף המזון בישראל פועל תחת סחיטות ואיומים. לטענתו, אחרי ששוחח בנושא הסדר הנושים של ויטה עם בעל מפעל באזור חיפה, קיבל האחרון איום על חייו מגורמים עלומים. לטענתו, איומים דומים הגיעו גם אליו אחרי שניסה להגיע להסדר עם הבנקים.

השופט קיסרי ציין בהחלטתו כי הוא מאריך את תקופת הקפאת ההליכים - בין היתר לאור העובדה שהתרשם במהלך הדיון כי שניים מן המציעים, שהצעותיהם הובאו בפני אסיפות הנושים ונדחו, מעוניינים להגיש הצעה משופרת - אשר אם תתקבל על דעת אסיפות הנושים, היא תוכל להוות בבחינת הסדר נושים.

"נכון הדבר כי אין ודאות שההצעות המשופרות, אם וככל שתוגשנה, תתקבלנה על דעת אסיפות הנושים - אבל בה-בעת יש טעם בטענה שנטענה על-ידי יותר ממשתתף אחד בדיון, ולפיה אפשר שבסבב נוסף של אסיפות נושים תהיה דעתם של אלה נוחה יותר ביחס להצעות, והם ישקלו שוב עמדתם ביחס אליהם", ציין השופט.

דיון נוסף בהצעות יתקיים כאמור ב-5 במארס.