3 יוצרות התפרצו בשידור חי לתוכניתו של גיא זהר; חדשות 10: "התפרצות לשידור חי של תוכנית חדשות היא עבירה פלילית"

חדשות 10: "אם אמנם היוצרים עומדים מאחורי ההתפרצות לאולפן, זה הרגע שבו מסתיימת ההבנה וההזדהות עם מאבקם; נחצה כאן קו אדום"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

רגע של פחד: אמש (ג'), במהלך שידור התוכנית "היום שהיה" עם גיא זהר בערוץ 10, התפרצה הבימאית איבתיסאם מראענה, ממובילות מאבק היוצרים, עם שתי נשים נוספות לאולפן התוכנית. המפגינות התפרצו לאולפן עם שלט מחאה, צעקו את סיסמאות המאבק והפריעו לשידור החי, עד שצוות האולפן הצליח להשתלט עליהן.

ממטה מאבק היוצרים נמסר: "המאבק למען שמירת החוק יימשך במסגרת החוק. יחד עם זאת, אין אנו אחראים לפעילויות ספורדיות של אנשים שאיבדו את פרנסתם. אנו קוראים לזכיינים להחזיר את העבודה לתעשייה כבר היום. מן הראוי לציין כי חדשות ערוץ 10 נמנעו היום מלשלוח צוות צילום לסיקור ההפגנה, ואף לא טרחו לדווח על כך במהדורת החדשות. הדבר כפול בחומרתו בפער הבלתי נתפס בין החשיפה על מאבקם של מקבלי משכורות העתק בערוץ לבין ההתעלמות ממצוקתם של עובדי התעשייה".

מחדשות 10 נמסר: "אם אמנם היוצרים עומדים מאחורי ההתפרצות לאולפן, זה הרגע שבו מסתיימת ההבנה וההזדהות עם מאבקם. נחצה כאן קו אדום. התפרצות לשידור חי של תוכנית חדשות היא קודם כל עבירה פלילית, אבל בעיקר מצביעה על חוסר כבוד למקצוע".

פעולה זו של מראענה וחברותיה היא המשך למאבק הממושך שמנהלים היוצרים נגד הערוצים המסחריים. לטענת היוצרים, הערוצים גוזלים את התקציבים המיועדים ליצירת הפקות מקור ומפיקים במקום תוכניות ריאליטי ושעשועונים.

אתמול בצהריים התכנס מטה המאבק של ארגון היוצרים בישראל מול זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת להפגנה, והכריז על תחילתה של שביתה בת 3 ימים. מיד לאחר ההפגנה התקיימה פגישה בין נציגי היוצרים רני בלייר, עמית ליאור וליאור לוי ובין מנכ"ל קשת אבי ניר. בפגישה הציע ניר לנציגים לקיים ועידה בת 5 ימים באילת, במטרה לפתור את המשבר הנוכחי בשוק היצירה. אל הוועידה יוזמנו נציגי היוצרים, נציגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית ונציגי הרשות השנייה, שיקיימו דיונים מרתוניים עד למציאת פיתרון למשבר היצירה בטלוויזיה.