אסיפת המניות של רילון תוכל לאשר את העסקה עם אלדן טק רק אם שליש מ"הלא נגועים" יצביעו בעד

רשות ני"ע דרשה מחברת הנדל"ן הקטנה שורה של הבהרות על רקע העסקה לרכישת מגדל מחברת האם תמורת 11 מיליון שקל

בחודש שעבר דיווחה חברת אלדן טק , על עסקה לפיה חברת הבת שלה (66%), רילון , תרכוש ממנה נכס ברמת גן תמורת 11 מיליון שקל. המזומנים יסייעו לאלדן טק לעמוד בהחזרי האג"ח הקרובים, אך האם היא כדאית לרילון? החברה נדרשה על ידי רשות ני"ע לפרסם שורה של הבהרות.

כיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין בעלי המניות של רילון יצטרכו לאשר את אותה באסיפה מיוחדת שתתקיים בתחילת החודש הבא. אמש דיווחה רילון, בהתאם לדרישת רשות ניירות ערך על פרטים רבים נוספים לגבי העסקה.

הנכס הנמכר נמצא ברחוב ז'בוטינסקי 55 פינת רחוב ביאליק ברמת גן ונקרא "בית בכור". השטח הוא 3,215 מ"ר, אך רק מחצית ממנו מושכר. קומת המרתף בעייתית ומהווה כ-49% מהשטח הכולל של הנכס. השווי למרתף נקבע לפי 8 שקלים למ"ר דמי שכירות לחודש ודמי השכירות שמתקבלים בפועל בגין הנכס כולו נמוכים מהערכות.

ההצבעה לאישור ההסכם תתקיים לפי סעיף 275 לחוק החברות - דרישה שיהיה שליש בלתי נגוע לצורך אישור העסקה, משמע מחזיקי מניות שאינם מחזיקים גם במניות חברת האם, אלדן טק.

נתון נוסף חשוב הוא שווי הנכס בספרי אלדן טק, 8.3 מיליון שקל, כך שלמרות המשבר והירידה במחירי הנדל"ן מתבצעת עסקה במחיר גבוה ב-32.5% יותר.