מנכ"ל פורד ויו"ר החברה קיצצו 30% משכרם וביטלו לחלוטין את הבונוסים לשנתיים הקרובות

פורד מסרה שההסכם יאפשר לה להשתמש במניות לביצוע חלק מהתשלומים שהיא מעבירה לקרן ביטוח הבריאות, וולונטרי אמפלויי בנפישרי אסוסיאיישן

אלן מולאלי, מנכ"ל יצרנית הרכב האמריקנית פורד מוטורס , הסכים לקיצוץ שכר של 30% השנה ובשנה הבאה. כך נאמר בתזכיר ששלחו אתמול (ג') מולאלי והיו"ר, ביל פורד, לעובדים.

התזכיר, שהגיע לידי רויטרס, נשלח לעובדים יום אחד לאחר שאיגוד העובדים יונייטד אוטו וורקרס (UAW) הסכים שהתשלום, שמעבירה פורד לקרן ביטוח בריאות שמסונפת ל-UAW, יתבצע במניות פורד, עד למחצית מסכום החוב.

פורד מסרה שההסכם יאפשר לה להשתמש במניות לביצוע חלק מהתשלומים שהיא מעבירה לקרן ביטוח הבריאות, וולונטרי אמפלויי בנפישרי אסוסיאיישן. כמו כן ציינה החברה, שהוויתורים שעשה איגוד העובדים יאפשרו לפורד להתחרות עם יריבותיה היפניות בארה"ב מתוך נקודת זינוק דומה.

חברי מועצת המנהלים של פורד הסכימו לוותר על כל התגמולים במזומן על ביצועיהם ב-2009, וביל פורד הסכים לקיצוץ שכר בסך 30% ב-2009 וב-2010, יחד עם מולאלי.

בתזכיר נאמר עוד, כי סכום התגמולים של ביל פורד לא יועבר אליו כל עוד לא תשוב פעילותה העולמית של החברה לרווחיות. פורד הודיעה גם כי לא תשלם בונוסים מבוססי ביצועים לעובדים שכירים ולבכירים ברחבי העולם בגין עבודתם בשנת 2009. מדובר בבונוסים שהעובדים היו אמורים לקבל במארס 2010.