ראש ממשלת בריטניה ינאם בפני הקונגרס ויקרא לתיאום במאבק בהשלכות המיתון העולמי

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] בפגישה עם הנשיא יתמקד בראון בשכנועו של אובמה להתחיל לעסוק בסוגיות שיעמדו על סדר יומה של פסגת 20 המדינות המתועשות (G20), שתיערך באפריל בלונדון

ואחרי הופעת הבכורה של אובמה, גם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, יקבל בשבוע הבא הזדמנות נדירה לנאום בפני שני הבתים של הקונגרס האמריקני ולהדגיש את חוסנם של "היחסים המיוחדים" בין ארה"ב לבריטניה.

נשיאת נאום בפני שני בתי הקונגרס היא מחווה של כבוד שרק קומץ ראשי ממשלה בריטיים זכו לה מאז מלחמת העולם השנייה. בראון ינאם בפני הקונגרס לאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמרו אתמול (ג') פקידים בבית הלבן ל"פייננשל טיימס".

בראון ינאם בפני הקונגרס קרוב לשש שנים לאחר שקודמו בתפקיד, טוני בלייר, זכה לאותו הכבוד, מייד לאחר שקואליציה בהנהגת ארה"ב ובהשתתפות בריטניה, פלשה לעיראק. בראון צפוי לנצל את ההזדמנות כדי להביע את הערכתו העמוקה לתרבות הפוליטית והכלכלית של ארה"ב, ולהדגיש שוושינגטון ולונדון צריכות לשתף פעולה בהתמודדות עם המשבר הפיננסי.

בפגישה עם הנשיא יתמקד בראון בשכנועו של אובמה להתחיל לעסוק בסוגיות שיעמדו על סדר יומה של פסגת 20 המדינות המתועשות (G20), שתיערך באפריל בלונדון, ושמטרתה לשפר את התיאום העולמי בהתמודדות עם המשבר הפיננסי.

פקידים בריטיים אינם מסתירים את העובדה שהם עדיין ממתינים שממשל אובמה יפרט את רשימת הסוגיות שבהן הוא מבקש להשיג התקדמות, כגון תיאום תמריצים פיסקליים והגדלת היתרות של קרן המטבע הבינלאומית.

בבריטניה חוששים שסדר היום של הפסגה ימשיך להיות מעורפל עד שארה"ב תבהיר את עמדתה, והם מקווים שאובמה יסייע להם להוביל מהלכים נמרצים שיאושרו במפגש.