נבחר מחליף למנהלת תוכנית החממות רנה פרידור: יוסי סמולר, לשעבר מנכ"ל אלדט

גורמים מקורבים לתהליך מציינים כי בחירת המחליף של פרידור נעשתה "בחשאיות של מבצע צבאי" ומעטים יודעים מי המועמדים שהתחרו בו על התפקיד

כחצי שנה לאחר ההודעה על פרישתה של רנה פרידור, מי שנחשבה ל"אמא של תוכנית החממות", מתפקידה כראש התוכנית, ל"גלובס" נודע כי נבחר המחליף שייכנס לנעליה - יוסי סמולר, לשעבר מנכ"ל ונשיא חברת אלדט. סמולר ומנהלת החממות סירבו להגיב.

סמולר ניהל את חברת אלדט, שפיתחה מערכות תקשורת לתחום רשתות השיווק, הגיעה למכירות של 20 מיליון דולר תחת הנהגתו ונמכרה ב-2006 לחברת Pricer השוודית ב-40 מיליון דולר.

לאחר מכן כיהן כסמנכ"ל המוצר והשירות ב-E&C Medical Intelligence, חברה שפיתחה טכנולוגיה לניטור לידות אשר מעסיקה כ-40 עובדים ויש לה הכנסות של מספר מיליוני דולרים בשנה.

בעבר, ניהל סמולר את חברת מנוף שפיתחה מערכת לניהול מידע בשוק הפיננסי והיה סגן מנהל בחברת Isis Information systems, כך שהוא מביא לתפקיד ניסיון ניהולי והיכרות גם עם תחום המחשוב, עם נגיעה לתחום הרפואי.

סמולר השתחרר מצה"ל ב-1989 בדרגת אלוף משנה. הוא בוגר האוניברסיטה הימית במונטריי, קליפורניה ובעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון.

ראשי החממות וחברות החממה אינם מכירים את סמולר, וככל הידוע בשלב הזה הוא אינו מינוי פוליטי או מקושר לצד כלשהו מבין בעלי האינטרס בתוכנית. גורמים מקורבים לתהליך מציינים כי בחירת המחליף של פרידור נעשתה "בחשאיות של מבצע צבאי" ומעטים יודעים מי המועמדים שהתחרו בו על התפקיד. החפיפה בין פרידור וסמולר כבר החלה, והעברת השרביט הרשמית תתבצע כנראה במארס, בכנס השנתי של תוכנית החממות.