מלאי הבנזין בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-3.4 מיליון חביות - מחיר הנפט זינק ב-6.4% ל-42.5 דולר לחבית בנעילה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] סוכנות האנרגיה האמריקנית הודיעה כי מלאי הנפט בארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-700 אלף חביות ; מלאי תזקיקי הנפט ירדו ב-800 אלף חביות

מחיר הנפט ננעל בעליות חדות, על רקע פרסום נתוני מלאי הנפט השבועי בארה"ב, שהצביעו על גידול של 700 אלף חביות. מלאי הבנזין ירד ב-3.4 מיליון חביות. מלאי תזקיקי הנפט ירדו ב-800 אלף חביות. כך פרמה סוכנות האנרגיה של ארה"ב (EIA).

המשקיעים הגדילו את הביקושים לזהב השחור לראשונה מזה שלושה ימים, זאת לאחר העליות בשוק המניות האמריקאי אשר אותת כי הצרכנית הגדולה ביותר לדלק עשויה להגדיל את הצריכה חזרה.

נזכיר, שמאז השיא של 147.27 ב 11 ליולי 2008, נפלו מחירי הנפט ביותר מ 73% אחוזים בשל ההתמודדות של ארה"ב, אירופה ויפן עם המיתון הנוכחי אשר הקטין את הביקושים הפיזיים לדלק. רק השנה הנפט צלל ב10%.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס עלה ב-6.4% ל-42.5 דולר לחבית. מחיר החוזים העתידיים למסירה באפריל עלה ב-4.77% ל-44.8 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

פינוטק על הנפט והזהב

אנו רואים יחס ישר בין שוק המניות בוול סטריט והתנהגות הנפט מה שלא היה רגיל עד לא מזמן אך מהווה הגיון מוחלט. עד כמה העתידי וורוד? נכון להיום לא כל כך . מלאי הנפט השבועיים בארה"ב צפויים לצאת מעל הכמות הנדרשת בשוק.

כמו כן, אופ"ק, מחלקת האנרגיה בארה"ב והסוכנות לאנרגיה בינלאומית חתכו בתחזיתם לביקושים של הנפט החודש עקב הצטמקות הכלכלית הגלובלית. קרטל אופ"ק עושה כל שביכולתו ומקצץ בתפוקה היומית כאשר קר בחודש פברואר. כל חברי הארגון חוץ מעיראק הפחיתו את התפוקה היומית ב-3.8% לרמה של 25.3 מיליון חביות ליום. אירן, ונצואלה ועיראק הודיעו בשבוע שעבר שיש בכוונתם להפחית בתפוקה היומית גם בפגישתם הקרובה במרץ בווינה.

יחד עם זאת, נראה שהשליטה של הארגון בשוק חלשה מאוד והתזוזות הם רגעיות. מבחינה טכנית טווח המסחר עשוי לנוע בין הרמות של 34.3 לרמות של 43.5 דולר לחבית.

הביקושים לזהב יורדים לאחר ראלי ל 1,007 דולר לאונקיה

החוזה על הזהב רשם את הירידה החדה ביותר מזה שישה שבועות כשהביקושים למתכת דועכים לאחר הראלי אשר הביא את החוזה לשיא של 1007.5 דולר לאונקיה רק בסוף השבוע החולף. החוזה העתידי על הזהב נפל ב 3 % מתחילת השבוע ואיבד מערכו כ 31 דולר, זאת לאחר עליות של שבועיים ברציפות. נזכיר שמתחילת השנה הזהב רוש לזכותו כ 9.6%. רק בשבוע שעבר החוזה העתידי על הזהב זינק ב 6.4% בשל הנפילות החדות במדד S&P 500 שנפל כ 6.9%.

מחיר החוזים העתידיים על הזהב למסירה באפריל ירד ב-0.3% ל-966.2 דולר לאונקיה בנעילה.

שוק המניות בארה"ב, אסיה ואירופה היה בירידות שישה ימים ותמך בביקושים של המתכת היקרה. כמו כן החשש מאינפלציה לטווח ארוך הוסיף לביקושים הגוברים על הזהב. המצב השתנה כאשר נגיד הבנק המרכזי ציין בעדותו לקונגרס ביום שלישי כי האינפלציה במשק האמריקאי הולכת ויורדת ובנוסף אותת בעדותו לקונגרס כי הלאמת הבנקים המרכזים לא עומדת על הפרק. התוצאה הייתה העלאת המורל, לקיחת הסיכון בקרב המשקיעים וקניות המסיביות בשוק המניות האמריקאי שהביאו לדחיפה חדה במדדים המובילים בוולסטריט ביותר מ 3% ומנגד יציאה מפוזיציות קניה על הזהב כמפלט בטוח.

כמו כן, ביום שלישי פקיעת האופציות של החוזה לחודש מארס ומימושי רווחים הוסיפו לנפילה החופשית של הזהב יחד עם כל זאת נראה כי עוד מוקדם להספיד את המתכת היקרה כאשר ברננקה, נגיד הפד מציין כי המיתון העולמי עשוי להמשך לתוך שנת 2010, אלא אם כן האנשים האחראים מטעם ממשלה לעיצוב ותכנון מדיניותה ודרכי פעולתה יוחלו לייצב את המערבולת במערכת הפיננסית. לכן נראה כי המשקיעים יוחלו לנצל את הירידות במתכת היקרה לטובת קניה מחודשת במחירים אטרקטיביים. מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית עומדת על 941 דולר לאונקיה, כשלון פריצה מטה יהווה איתות קניה מהותי.