אחד-העם ננעלה בעליות שערים: התל-טק התחזק ב-1.9%; מניית החברה לישראל בלטה בעלייה של 5%

מדד המעו"ף הוסיף 1.1% וירד השבוע ב-3.7% ; אורמת צנחה ב-9.1% ; אינטרנט זהב סיימה ביציבות ; כי"ל סיימה ללא שינוי ; גזית גלוב ירדה ב-4% ; אמות השקעות ירדה ב-6.4% ; טבע הוסיפה 0.2%

המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים, טריטוריה שאליה עבר בהשראת החוזים העתידיים בוול סטריט שאותתו על פתיחת מסחר חיובית, מה שאכן קרה. המדדים המובילים באחד-העם הוסיפו 0.4%-1.9% בהובלת מדד התל-טק. בין מניות המעו"ף בלטה לחיוב מניית החברה לישראל שהובילה את העליות במדד, מנגד משכה מניית אורמת שהובילה את הירידות.

היום נפתח יום המסחר כשברקע ירידות השערים בוול סטריט מאמש כשנאומים מלהבים של הנשיא אובמה לגבי הצלת הכלכלה לא מצליחים לשכנע את המשקיעים ביכולתו של הממשל לחלץ במהרה את המשק האמריקני מהמשבר. הבורסות של אסיה מגיבות לירידות בוול סטריט בדשדוש במגמה מעורבת. בן ברננקי, יו"ר ה'פד' הסביר כי הבנקים סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה לא יולאמו על ידי הממשל שמתכוון לרכוש חלק גדול ממניות המיעוט של המוסדות האל.

בזירה המקומית נרשמה אתמול עלייה של 0.3% באבטלה לרמה של 6.3% כשהצפי הוא לגידול נוסף בעתיד של שיעור האבטלה במשק בעקבות המשבר הכלכלי העולמי הפוגע גם בישראל.

גאון בית השקעות: המעו"ף ירד לרמה של 600 נקודות

צחי ליבוביץ', מנהל תחום ניהול תיקים בגאון בית השקעות התייחס היום למסחר בבורסה ואמר כי "פקיעת האופציות לא הייתה סוערת גם בכיוון וגם במחזור. השבוע רשם הדאו ג'ונס תחתית שלא נראתה מזה 11 שנה, אולם להערכתנו המעו"ף לא צפוי ללכת בעקבותיו. אנו אכן צופים המשך ירידות גם במעו"ף, לכיוון רמת ה-600 נקודות, אולם בשלב זה איננו צופים שהמדד ירד מתחת לשפל שנרשם בנובמבר 2008. הסיבה לכך היא שבעוד בארה"ב המגזר הפיננסי מכביד על וול סטריט וגורר את הדאו ג'ונס לירידות חדות, בארץ המערכת הבנקאית איתנה יותר כך שהקורלציה מול השוק האמריקני תימשך, אם כי באופן חלש יותר".

ליבוביץ' הוסיף כי "השוק המקומי פתח את היום בירידות, אולם העליות באירופה ובחוזים העתידיים בוול סטריט עשויים לשנות את כיוון המסחר. במידה והחוזים יחזיקו מעמד לקראת פתיחת המסחר בארה"ב נראה פה שיפור ומחיקת הירידות".

15 בתי השקעות קטנים עלולים לאבד את הרישיון

כחלק מהשלכות המשבר בענף הפיננסים, עלו לאחרונה בצורה חדה מחירי פוליסות ביטוח האחריות המקצועית של בתי ההשקעות, במקרים מסוימים פי 3, ותנאיהן הוקשחו. את התוצאה המיידית של מצב זה ניתן היה להעריך היום, כשנודע כי 15 חברות לניהול תיקים עשויות לאבד את רשיונן בקרוב, משום שאין ברשותן פוליסת ביטוח מפני רשלנות ומעילה באמון.

ללא הפוליסה ניתן לבטל לחברות את הרשיון, ואכן אתמול שלחה רשות ניירות ערך, בראשותו של פרופ' זוהר גושן, לחברות הללו מכתב שימוע לפני ביטול הרשיון. במכתב נדרשו החברות לפרט כיצד פעלו לקיום חובתן החוקית להחזיק בפוליסה כזו, להביא נימוקים לאי ביטול הרשיון, וכן להודיע ללקוחותיהן על אי קיום הפוליסה - כל זאת עד ל-19 במארס.

המעו"ף עלה ב-1.1% ל-665.99 נק', ת"א 100 הוסיף 1.1% ל-603.69 נק', התל-טק התחזק ב-1.9% ל-148.39 נק', מדד הנדל"ן עלה ב-0.4% ל-156.11 נק', מדד הבנקים הוסיף 1.4% ל-569.23 נק'

בסיכום שבועי ירד המעו"ף 3.7%, ת"א-100 איבד 4.1%, מדד התל-טק ירד ב-3.4% מדד הנדל"ן צלל ב-9.7%, מדד הבנקים איבד 6.9% מערכו והתל-בונד 40 התממש ב-2.5%.

מניות בכותרות

אורמת ריכזה עניין לאור פרסום דו"חות החברה הבת - אורמת טכנולוגיות אתמול שבה ירדה תחזית הרווח ל-2009. יובל זעירא מבית ההשקעות אי.בי.אי הוריד את המלצתו למניית החברה ל"ניטראלי" לעומת "קנייה" עם מחיר הורדה של מחיר היעד ל-34 שקל לעומת מחיר קודם של 38 שקל למניה.

הרווח הנקי של אקוויטי 1 החברה הבת של גזית גלוב ירד ב-2008 ב-49.5% והסתכם בכ-35 מיליון דולר.

אינטרנט זהב דיווחה על הפסד שנתי 14.9 מיליון שקל ב-2008, כשה-EBITDA רשם עלייה של 20% והסתכם ב-64.3 מיליון שקל. החברה הבת - סמייל 012 רשמה עלייה של 40% ברווח הנקי השנתי שהסתכם ב-55.9 מיליון דולר.

בנק לאומי למשכנתאות הנמצא בשליטת בנק לאומי סיכם את שנת 2008 עם ירידה של 42.5% ברווח נקי שהסתכם ב-126 מיליון שקל. היקף האשראי לציבור גדל בשיעור של 11.2% לסך של 39.8 מיליארד לעומת 2007. הבנק למשכנתאות רשם גידול של 14.4% בהיקף ההלוואות החדשות לסך של 8.4 מיליארד שקלים לעומת 7.3 מיליארד שקלים בשנת 2007. עוד דווח היום כי הרווח הנקי של בנק ערבי-ישראל מקבוצת לאומי ירד ב-2008 ב-16.9% ל-73.5 מיליון שקל.

חברת טאואר סמיקונדקטור , וג'אז סמיקונדקטור הנמנית עם הקבוצה, הודיעו היום (ה') כי יקיימו פגישות וכנס טכנולוגי ושיווקי ללקוחות חדשים, פוטנציאליים וקיימים ביפן, במהלך השבוע הראשון של חודש מארס 2009.

כי"ל והחברה האם, החברה לישראל ריכזו עניין בעקבות דבריו של גל אלפר מבית ההשקעות אקסלנס שציין כי הדו"ח של האו"ם בדבר עלייה עולמית במלאי האורז לרמות של 2002 בצירוף המצב הכלכלי המדרדר, הופכים את השימוש בדשנים (בעיקר דשנים יקרים שמסרבים לרדת במחיר - כמו אשלג) שמייצרת גם כי"ל לבעייתי מבחינת כמויות הדשן ותזמון ההתאוששות בסקטור הדשנים.

היום יהיה מועד הקיבול האחרון להצעת הרכש של אי.די.בי פיתוח כשמחיר המניה בפתיחת המסחר נמוך בכ-0.7% לעומת מחיר הצעת הרכש שעומד על 41 שקל למניה.

קבוצת החברות הישראליות ובראשן פולאר בינלאומי ואפריקה ישראל , שהיו שותפות להקמת הארד רוק פארק בדרום קרוליינה וספגו בעקבות השקעתן הפסדים גבוהים, יצאו מן התמונה. שופט בית המשפט הפדראלי לפשיטות רגל בדלוור אישר אתמול את רכישת פארק השעשועים בו הושקעו 400 מיליון דולר בידי קבוצת משקיעים חדשה תמורת 25 מיליון דולר בלבד.

שלושה שבועות בלבד לאחר שנפתח לתנועה, הסאגה הנמשכת סביב ליקויי הבטיחות בכביש 431 ממודיעין לראשל"צ מגיעה לשיא חדש. החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), המשמשת כרשות הממונה על הפרויקט, הורתה לחברת דניה סיבוס להגיש לאלתר תוכנית להתקנת מעקות בטיחות זמניים לאורך הכביש בעלות הנאמדת בעשרות מיליוני שקלים, מדובר בהתקנת מעקות לאורך 110 ק"מ של תוואי הכביש משני צדדיו (כולל מחלפים ויציאות) בעלות בלתי מבוטלת.

החברות הקשורות לקידוח 'תמר 1' ביניהן, קבוצת דלק , דלק קידוחים , דלק אנרגיה , ישראמקו ואבנר ריכזו עניין לאור הגיוס של מיליארד דולר שהודיעה עליו אתמול השותפה האמריקנית בפרויקט תמר.

דלק נדל"ן נכסים מניבים, המוחזקת בשיעור של 80% על ידי דלק נדל"ן מנהלת מו"מ מתקדם למכירת קניון My Centrer לאמות השקעות - זרוע הנדל"ן הישראלית של קבוצת האחזקות אלוני חץ שבשליטת נתן חץ תמורת 55 מיליון שקל.

קבוצת אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב טוענת כי המטרה האמיתית של הילטון ישראל בהטלת עיקול זמני על נכסי החברה הציבורית אלרוב נדל"ן היתה "לבייש את אלרוב, לפגוע במוניטין שלה, בערך מניותיה, בתקציבה ובתזרים השוטף שלה, להלך עליה אימים, לייצר כותרות שליליות בתקשורת בקשר עימה ולגרום לה נזקים". זאת, לדברי אלרוב, רק כיוון שהיא "העזה לעמוד על זכותה ולבקש לבטל את פסק הבוררות שניתן נגדה שלא כדין".

[לאתר המעו"ף]

אג"ח בכותרות

חברת פולישק הציגה אתמול בערב באסיפת אג"ח שהתקיימה בתל-אביב עקרונות להסדר חוב עם מחזיקי אג"ח א' . הרעיון המרכזי הוא דחייה ופריסה של חלק מהחוב ובתמורה יקבלו מחזיקי האג"ח אפשרות להמיר את האג"ח למניות, קופון גבוה מכפי שנקבע בתשקיף והזרמה של הון בעלים דרך הנפקת זכויות.