עוד 0-1 קטן לרפא בניטז: מנכ"ל ליברפול יעזוב את תפקידו בתום העונה

האדומים אולי בדרך לרבע הגמר הצ'מפיונס, אבל האינטריגות מתחת לפני השטח מסרבות להיפסק ; ריק פרי יעזוב את אנפילד, מה שאולי יסלול את הדרך לספרדי לחתום על חוזה חדש (אחרי שהשניים הסתכסכו בנושא הרכש)

ריק פרי, מנכ"ל ליברפול, יעזוב בתום העונה הנוכחית את תפקידו. כך מפרסמים כלי התקשורת באנגליה. המועמדים העיקריים להחליפו כעת הם מנהל השיווק של הקבוצה, איאן אייר, וסמנכ"ל הכספים פיליפ נאש. בהודעה רשמית מטעם פרי נמסר: "היו לי 12 שנים נפלאות בקבוצה, ואני גאה מאד בהישגים שהגענו אליהם בתקופה הזאת. אני אעזוב בסוף העונה בידיעה שהמועדון נשאר חזק. אני מאחל לשחקנים, למאמן ולבעלים הרבה הצלחה בהמשך דרכם".

למרות האיחולים הלבביים, מתחת לפני השטח היו לפרי לא מעט בעיות להתמודד איתן, בעיות שבסופו של דבר סללו את דרכו החוצה מאנפילד.

האיש השמח ביותר באנפילד היום הוא כנראה רפא בניטז, מאמן האדומים. הבעלים האמריקנים של המועדון, טום היקס וג'ורג' ג'ילט, אמנם מסוכסכים בינם לבין עצמם, אבל על דבר אחד הם מסכימים: צריך להשאיר את הספרדי בקבוצה. הצמד, שמחזיק בליברפול בשותפות מלאה, מנהל מו"מ בחודש האחרון על הארכת החוזה של הספרדי, שמסתיים בסוף העונה הבאה, בארבע וחצי שנים נוספות.

עם זאת, בניטז סירב עד כה לחתום כיוון שהוא נמצא בסכסוך מקצועי מתמשך עם פרי. לטענתו, ההתערבות של המנכ"ל במדיניות הרכש של הקבוצה פגעה בליברפול.

בניטז טען כי העיכובים שיצר פרי מנעו מהמועדון להחתים שחקנים דוגמת נמניה וידיץ', דניאל אלבס וגארת' בארי. פרי מצידו לא אהב את הסכומים המופרזים שהסכים בניטז לשלם על שחקנים כמו אנדראה דוסאנה ולוקאס לייבה, שלאחר שחתמו בקבוצה התבררו כבעלי יכולות בינוניות.

סכסוך עם הבעלים

חשוב לציין שעם כל הכבוד למחלוקות עם בניטז, הסיבה המרכזית לעזיבתו של פרי היא הביקורת אותה ספג מטום היקס.

האמריקני, שבניגוד לעמיתו ג'ילט מעוניין להישאר בקבוצה וכלל לא ניסה למכור את 50 האחוזים שלו במועדון, דאג לבקר פומבית כמה וכמה פעמים את פרי, שלטענתו נכשל בכל הקשור לצד המסחרי בתקופה שלו בליברפול, אם זה בהסכמי ספונסרשיפ, פרסום ומיתוג המועדון.

היקס אף קרא בשנה שעברה לפרי להתפטר, אך ג'ילט התנגד לכך נחרצות, מה שהוביל בסופו של דבר להישארותו של פרי. כעת עולות ספקולציות בממלכה לפיהן ג'ילט ימכור בקרוב את חלקו בשותפות על המועדון, אחרי שפרי, בן הברית האחרון של בדירקטוריון, יעזוב.

ללא קשר להתפתחות האחרונה, ידוע שג'ילט מנסה במהלך השנה האחרונה למכור את חלקו במועדון, אותו רכש יחד עם היקס בפברואר 2007 עבור 218 מיליון ליש"ט, ללא הצלחה רבה.

בכל מקרה, ליברפול תמשיך לספק כותרות בחודשים הקרובים. ולא רק בגלל הישגיה על המגרש.

רוצה לקבל בחינם לתיבת המייל שלך את כל העדכונים הכלכליים מהכדורגל האירופאי? הירשם לניוזלטר והתראות ספורט של גלובס ותמיד תישאר מעודכן