מאז "עופרת יצוקה" נורו על ישראל יותר מ-120 רקטות; למרות הגראדים: הלימודים באשקלון יתקיימו היום כרגיל

בתום דיון ארוך וסוער הוחלט כי למרות שנורו כבר מעל ל-120 רקטות ופצצות מרגמה מאז סיום מבצע "עופרת יצוקה" : הלימודים יתקיימו הבוקר כרגיל ; ההורים: מרוצים מההחלטה למגן את כל בתי הספר - נשמור על "אש נמוכה"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

יורים ולומדים: עיריית אשקלון וועד ההורים העירוני החליטו הלילה בתום דיונים מרתוניים שנמשכו מצאת השבת, כי חרף ההסלמה בירי הרקטות בימים האחרונים, יתקיימו הבוקר לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר. זאת, למעט המוסד החינוכי שנפגע הבוקר מטיל הגראד.

רקטות הגראד שנורו לאשקלון הן מדגם חדיש וגדול יותר מאשר הגראדים שנורו עד עתה.
זוהי הפעם הראשונה שבה חמאס יורה רקטות מסוג זה, ובמערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר השיפור ביכולת ירי הרקטות.
על רקע נפילות הטילים, ביניהם רקטה אחת שנפלה בשטח פתוח דרומית לאשקלון אחרי חצות ורקטה אחת שנורתה על מוסד חינוכי בתוך העיר אשקלון ולצד המשך "טפטוף" הרקטות לעבר יישובי הדרום, הסתמנו במהלך סוף השבוע חילוקי דעות קשים בין עיריית אשקלון ומשרד החינוך לועד ההורים בעיר בנוגע לקיומם הסדיר של הלימודים מחר ובסוף הוחלט כי הבוקר הלימודים ייערכו כסדרם.

רקטת קסאם נפלה הלילה בשטח פתוח מדרום אשקלון. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. במהלך השבת נפלו שבע רקטות ביישובי הדרום, שתיים מהן נפלו בשטח בית ספר באשקלון וגרמו לנזק רב. בסמוך לשעה 09:40 אמש החרידה אזעקה את העיר אשקלון. תושבי העיר, שקיוו לשבת גשומה אך שקטה, נאלצו לחזור אל רגעי האימה. כוחות הביטחון איתרו תוך זמן קצר את נפילת הטיל, בסמוך למוסד חינוכי בעיר. ממד"א נמסר כי עשרה נפגעים פונו לבית החולים ברזילי בעיר, שמונה מהם נפגעי חרדה ושניים נפצעו קל, לאחר שנחבלו במהלך ריצה למרחב מוגן.

הפגיעה במוסד החינוכי עוררה מחדש את דאגותיהם של הורי התלמידים בעיר. בשל כך, קרא ועד ההורים לערוך דיון חירום מיוחד באשר לקיום הלימודים בעיר. לעומת זאת, בעירייה לא התרגשו, ובהחלטה משותפת שהתקבלה עם משרד החינוך ופיקוד העורף הוחלט לקיים מחר את הלימודים כסדרם. "חלק מהחלטות ועד ההורים נובעות מרצון ללחוץ על הממשלה", אמרה אמש ענת וינשטיין-ברקוביץ', דוברת עיריית אשקלון, לחדשות 2 באינטרנט.

נציגי הצדדים נפגשו הערב לדיון ארוך ומלא בחילוקי דעות. בסופו, החליטו ההורים לאפשר את קיומם של הלימודים הבוקר בעיר. "קיבלנו את הנחיות פיקוד העורף וההורים ישתפו פעולה על פי ההנחיות", אמרה אתמול בערב סופי, חברת ועד ההורים העירוני באשקלון.

אך נראה, שההורים התרצו מעניין נוסף, מעבר להנחיות פיקוד העורף. "התקבלה החלטה גורפת למגן את כל בתי הספר באשקלון", אמרה סופי והסבירה את המניח ל"ירידה מהעץ": "מכיוון שההחלטה הזאת התקבלה - ההורים רוצים לשמור את העניינים על אש נמוכה".

עם זאת, הדגישה סופי כי המוסד החינוכי שנפגע הבוקר מפגיעת הטיל לא ייפתח, בשל הסכנה הבטיחותית שבו. יום הלימודים בכל בתי הספר באשקלון ייפתחו בריענון נהלי פינוי לחדרים ממוגנים, עם הישמע אזעקת "צבע אדום" - על ידי נציגים של פיקוד העורף. אלו יעברו בשעה הראשונה ללימודים בכיתות הלימוד, ויחד עם המורות יתרגלו מצב חירום בכיתות.