המשטרה והשב"ס יצטיידו בכלי רכב היברידיים - ה-INSIGHT של הונדה לא עומדת בתנאי המכרז

לפני כולםמינהל הרכב הממשלתי פרסם מכרז להצטיידות ראשונית ב-20 כלי רכב, עם אופציה לרכישות נוספות של חברות ממשלתיות בתנאים זהים ; בענף מעריכים כי מדובר רק בכמות ראשונית, שתגדל בעתיד

המשטרה, השב"ס וכוחות הביטחון מצטיידים בכלי רכב היברידיים. החלטה עקרונית התקבלה בנושא לאחר מבחן מקיף, שערך מינהל הרכב הממשלתי לכלי רכב היברידיים בשלוש השנים. לאחרונה פרסם המינהל מכרז להצטיידות ראשונית בכלי רכב כאלה והמכרז ייסגר בימים הקרובים. הממשלה מזמינה הצעות לאספקה של 20 כלי רכב בלבד בחוזה לשנתיים עם הארכה לשנתיים נוספות כאשר האספקה היא עד סוף מאי השנה.

עם זאת בענף מעריכים כי מדובר רק בכמות ראשונית, שתגדל בעתיד. המכרז מאפשר בנוסף גם לגורמי סמך ממשלתיים דוגמת חברות ותאגידים ממשלתיים ורשויות עירוניות לרכוש כלי רכב היברידיים מהספקים בתנאים זהים להצעות הזוכות. על פי הערכות הכמות שתוזמן על ידי גורמים חיצוניים, ובהם חברת החשמל, תהיה גדולה משמעותית מהרכש הממשלתי בפועל.

הדרישות הטכניות במכרז מגדירות תנאי סף לכלי רכב מקבוצה 4 עם מנועי בנזין/חשמל כאשר נפח מנוע הבנזין 1.3 ליטר ומעלה, מרכב ארבע או חמש דלתות וציוד בטיחותי שכולל בין השאר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ועוד.

הונדה סיביק היברדית

עם זאת, נראה כי עורכי המכרז לא הכינו היטב את שיעורי הבית שלהם. למרות שבישראל נמכרות רק שלוש מכוניות משפחתיות היברידיות של טויוטה והונדה, המכונית החדשה והזולה ביותר מביניהן, הונדה "INSIGHT", שצפויה להגיע ארצה באפריל, לא תוכל להשתתף בו. הסיבה היא שבסיס הגלגלים שלה קצר ב-5 ס"מ ממגבלת המינימום של 2.6 מטר, שמופיעה בדרישות הטכניות של המכרז.

טויוטה פריוס 2009

יצוין כי זהו אחד ממכרזי הרכש הראשונים של הממשלה מאז התקבלה באוצר החלטה עקרונית להקפיא את ההצטיידות בליסינג ולחזור לרכישה ישירה של כלי רכב במזומן. בעקבות המכרז הזה מצפים בענף הרכב למכרז רכש נוסף של כ-1500 מכוניות משפחתיות רגילות.

"מאיר" פתחה רשימת מתעניינים שתעניק זכות ראשונים לרכישת האינסייט החדשה

הונדה הודיעה על פתיחת רשימת מתעניינים להונדה אינסייט - ההיברידית החדשה של הונדה, ששיווקה בארץ יתחיל במהלך חודש אפריל. עוזי גונן, מנהל השיווק של חטיבת הפרטיות ב"מאיר" ציין כי הוחלט לפתוח רשימת מתעניינים מוקדמת שתעניק זכות ראשונים להזמנת האינסייט, בעיקר לאור הביקוש העולמי לדגם חדש זה, וההקצבה המוגבלת של הרכבים לישראל. ההרשמה המוקדמת מתבצעת באתר האינטרנט של הונדה שכתובתו: www.honda.co.il.

הונדה אינסייט