"הטלגרף": נגיד הבנק המרכזי בבריטניה יקבל מהממשלה אישור להדפסת 150 מיליארד ליש"ט

זאת, בכדי לרכוש הכל - החל מאג"ח קונצרניות וכלה באג"ח ממשלתיות ; צעד זה יסלול את הדרך להורדת ריבית נוספת בפגישת ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק ביום ה' הקרוב

נגיד הבנק המרכזי בבריטניה, מרווין קינג, יקבל בתוך מס' ימים ממשרד האוצר הבריטי אישור להדפיס 150 מיליארד ליש"ט בחודשים הקרובים, בכדי לרכוש הכל, החל מאג"ח קונצרניות וכלה באג"ח ממשלתיות. כך מדווח "הטלגרף" הבריטי.

צעד זה יסלול את הדרך להורדת ריבית נוספת בפגישת ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק ביום ה' הקרוב. זאת, במסגרת מאמצי הבנק למנוע מהכלכלה הבריטית להתדרדר לדיפלציה.

הורדת הריבית צפויה להיות בשיעור של 0.5%, כשיש הצופים הורדה של אחוז שלם. נציין כי הריבית המרכזית באנגליה - 1%, כמו בישראל - הרבה הנמוכה ביותר מאז נוסד הבנק המרכזי ב-1694.

המשמעותית ביותר תהיה החלטת הבנק בפגישה הקרובה לקחת על עצמו רכישתן של אג"ח ממשלתיות. צעד כזה נחשב בעיני רבים לנשק אחרון במדיניות מוניטרית. מומחים סבורים כי הבנק ישתמש בהצהרה שמלווה את החלטת הריבית בכדי לרמוז אם הוא מתכוון להוריד הריבית לגבול ה-0%.

בחליפת מכתבים עם האוצר, הבנק יצביע על נכונותו להזרים כמות משמעותית של מזומנים לשווקים, ע"י רכישת אג"ח קונצרניות. הוא צפוי להוציא על מטרה זו כ-5-10 מיליארד ליש"ט בחודש.

הרכישה המתוכננת שונה מתוכנית ה-APF של ממשלת בריטניה בהיקף של 50 מיליארד ליש"ט לרכישת אג"ח, הממומנת על-ידי גיוס הון בשווקים ולא באמצעות הדפסת כסף. במסגרת תוכנית זו, הבנק רכש בשבוע שעבר אג"ח בהיקף 479 מיליון ליש"ט.